• Blogg
  • Gästbok
  • Info
  • Omröstningar
  • Pixeln PI

Hämnden som drivkraft

Sunday 02 Mar 2008 @ 15:58 Av: drf Stämplad: Allvarligt

USA har byggt ett nytt krigsfartyg, inte någon överraskning där, vad de däremot har gjort är att inkludera stålrester från när WTC rasade, och detta förstås med avsikt att skapa någon form av symbolisk respit att sjösätta ännu ett fartyg ämnat att spränga sönder någon stackars jävel som kommer i deras väg.

Hela 9/11 är så uttjatat att tankarna börjar gå till att USA / Resten av världen är det nya Israel / Palestina, den där oförrätten som utförts och kommer ligga till grund för alla krigsbeslut de närmaste 100 åren. Ja, vi vet, det dog en massa människor 9/11 2001, det var ju jävligt synn’, men det är snart SJU ÅR sedan, sluta tjata om det. Gå vidare för bövelen.

Ärligt talat bryr jag mig inte om de människoliv som förlorades i WTC-kollapsen, inte nämnvärt åtminstone, för när jag sätter siffrorna i perspektiv så kommer jag enbart att tänka på den där mobbaren i skolan som om man råkade komma åt honom i kön till matsalen svarade med att slå en sönder och samman. USA förlorade ca vadå.. 4-4,5k människor till WTC, bara Irak självt har väl fått sätta ca 100 000 liv som betalning sedan dess?

Schysst ratio.

Och man blir ju rätt bestört när man hör den kristna tron så tydligt manifesterad i rättfärdigandet av ytterligare en dödskryssare.

“Må gud välsigna detta skepp och alla som seglar med henne”, sa ställföreträdande försvarsministern Gordon Englands fru Dotty innan hon krossade en champagneflaska mot fartygets skrov.

“Om USS New York så måste följa Usama bin Ladin till helvetets portar kommer Jones och hans besättning ha mitt fulla stöd”, sa den republikanske New York-kongressledamoten Vito Fossella till åhörarnas ovationer, skriver AP.

Alltså, här har vi ett fordon vars enda uppgift egentligen är att ta kål på så många människor som möjligt utan att lida några egna förluster, vad gör vi med det? Jo vi säger att GUD ska beskydda det. Det är klassiskt, det är gammalt, det är ÄCKLIGT.

Lee Ielpi, ordförande för en anhörig-organisation till offren i 11 september-attackerna, säger:

– Det här sänder en signal om att vi står starka. När det här fartyget skär genom vågorna kommer det att skicka en krusning. Den krusningen kommer att säga: ”Vi värnar vår frihet”.

Nej, det ni värnar är hämnden, hämnden för era förluster, ni sätter hämndbegäret framför förnuftet och det kommer leda till antingen er egen undergång eller resten av världens, för vem ska agera måltavla när hela mellanöstern är slaget i spillror? Blir det Japan som en favorit i repris? Blir det Ryssland eftersom ni aldrig blev klara med varandra förra gången?

Hämnd är den sanna drivkraften bakom USA, det handlar inte om något annat, det handlar bara om att “ge igen”. Och det ironiska i det hela är ju att USA själva sätter sig ovan Israel/Palestina-konflikten, problemet är att USA gör precis samma sak, enda skillnaden är att de inte behöver vara geografiska grannar med sin nemesis.

48 kommentarer till “Hämnden som drivkraft”

  1. # 1 WysiWyg säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 17:13
    []

    1. Siffran var under 3000.

    2. ”Vi värnar vår frihet” Är inte det humor så säg. Som om terroristerna kunde hota deras frihet. De kunde göra ett WTC i månaden och det skulle fortfarande inte nämnvärt påverka övrigas frihet. Inte i jämförelse med t.ex. Patriot Act.

    3. Är det inte lite idiotiskt att ha ett stort krigsskepp att jaga Bin Laden när han misstänks gömma sig i bergen? Eller har de lyckats överkomma det största problemet med skepp, nämligen deras behov av vatten?

  2. # 2 Andreas säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 17:24
    []

    4. nej, kina blir nästa mål. Eller möjligen tvärtom…

    Andreas’s last blog post..Civilisationens undergång

  3. # 3 drf säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 17:29
    []

    WysiWyg:

    1. I stand corrected then. Även fast det inte spelar så stor roll hur hög siffran var, inte jämfört med “motpartens”.

    2. Ja, det känns ju verkligen illa att på läktarplats skåda ett så stort bedrägeri, det här med “det är för ert eget bästa” är ju något vi ser allt för ofta nu.

    3. Haha!

  4. # 4 drf säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 17:30
    []

    Andreas:
    Ja en kraftmätning mellan de tu skulle ju onekligen vara spännande.

  5. # 5 hemskt säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 17:37
    []

    rent ut sakt för j_vligt hur landsomfattande nyhetstidningar i sverige som t.ex aftonbladet citerar amerikansk propaganda rakt i ansiktet på oss svenskar utan minsta antydan till personlig ventilering, man blir så j_vla less hur media med amerika i spetsen försöker manipulerar oss god trogna svenskar till den väg som passar den amerikanska ekonomin. Tacka gud för alla bloggar. Var precis likadant då aftonbladet rapporterade om saddam husseins död, allt för att hjälpa amerikanarna med att bomba irak, döda barn, missär, och sno råoljan, ibland kan man fundera om all media i världen är köpt.

  6. # 6 Anders säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 17:39
    []

    Hejsan!

    Tycker du beskriver hur USA fungerar, folket lyssnar verkligen på vad polikterna säger utan att tänka själv. Att använda gud i samma mening som krig tycker jag är ovettigt även fast jag inte är religös på något sätt.

    Man kan ju inte glömma att om du någon stampar på USA’s stolkthet så blir det garanterat krig. Men kan ju önska dem lycka till att attackera något av det länder som är allierat med Kina / Ryssland eller dem landen i sig.

  7. # 7 drf säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 17:47
    []

    Anders:
    Ärligt talat så tror jag att om USA bara bestämde sig för det så skulle de kunna göra slarvsylta av resten av världen, inte för att det skulle gynna dem men det skulle vara genomförbart, deras militära maskin är.. skrämmande.

    Och det är just därför som motiveringen bakom militären måste ifrågasättas, i dagsläget finns det inga andra egentliga skäl att kriga förutom hämnd, och USA kör löpande krig mot länder i världen med just detta skäl.

  8. # 8 Amir säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 18:16
    []

    WysiWyg:

    Din tredje punkt där var mycket smart formulerat. Usama gömmer sig betydligen på bärg eller nånstans i öken. Hur i helvete (ursäkta språket) tänkte den här idioten som skrev:
    “Om USS New York så måste följa Usama bin Ladin till helvetets portar kommer Jones och hans besättning ha mitt fulla stöd”?! Plus de flesta stridern mot “terrorismen” pågår i öken, var fan ska dem ett skepp till när striderna pågår tusentals mil ifrån vatten? Betydligen vet jag att dem har misiler i skeppet, men de vore lättare (om dom nu MÅSTE bygga något strids fartyg)
    att bygga ett flygplan eller pansarvagn.

    —————–

    Sen så har det dött hundratusentals fler civila människor i Irak pga USa’s bomber och strider. Usa tänker inte när dem bygger utan deras mål är att få folket med sig via att visa att de bryr sig, fast i självaste verket handlar det om maktspel. De kunde lika gärna sagt – “Vi bygger en dubbel så stark atombomb till minne av 11 sep’s offer, där det står Vi värnar våran frihet med Guds hjäp, och släpper ner det i Irak.” “Hurra!” hade folket senare sagt.

    En annan sak som säger emot är dock om det var “terrorister” som sprängde byggnaden. Jag har svårt att tro på det och håller mig till att USA styrs av gammla konstiga gubbar som är ute efter att ta över världen. Usa vill bli fjärde riket.

    Så här ser jag det ur Star-Wars synvinkel – Usa är de onda Empire som styrs av de onda Sith mästarna. De har all teknik och resurser, plus de starkaste vapnerna. Usama och hans folk är Rebellerna som inte har så bra teknik och resurser. Deras vapen är inte stakra men effektiva är dem. Usa vill ha kontroll över oss människor medan Usama vill beffria oss. Dock är de som står på fel sida hamnar i drubbel.

    Och ja, jag ser USA’s regering som onda och Usama som god. Bush har begert fler order som har lätt till mer civil dödandet än vad Usama har. Usama vill ha fred genom att Usa inte ska ha så mycket kontroll. Han vill även att Västvärlden inte ska ha så stor makt, men även vänjer ut att hela världen ska bli muslimer (villket jag tycker är de ända dåliga) Usa har tagit Olja (de största indragande resursen i Irak) ifrån landet. Hur fan tror ni att de Irak ska reagera? Såklart de blir piss sura när de vandrar utländska soldater i deras land.

  9. # 9 Libertarian säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 19:14
    []

    Ja du, Amir… Att din post består av 9 delar idioti och en del reflektion är uppenbart, men eftersom du tycks vara så obildad, okunnig och blind så får ju någon “bättre” person reda ut sakerna. Den personen tycks bli jag.

    Att du ens kan använda orden “Usama” och “god” i samma andetag äcklar mig. Usama är en islamofascist. De regler han vill ha innebär ett kvinnoförtryck utan motstycke, där kvinnor som bär makeup blir hängda från lyktstolparna. Är det ett sådant samhälle du vill ha? Där folk blir piskade för att lyssna på MUSIK? Där den yttrandefrihet som DU använder här är ett minne blott? Eller du kanske inte klarade av att tänka så långt. Just det, lille vän. I den värld som styr av de du kallar “goda” finns inget Internet, inga bloggar, ingen yttrandefrihet, etc.

    Islamister – islamofascister – är ociviliserade barbarer, objektivt sett, och om de försöker sprida sitt vidriga barbari till den civiliserade världen så är det vår skyldighet att stoppa dem. De är inte intresserade av att tala med oss – de vill bara underkuva oss. So be it. Låt dem försöka. Och låt dem DÖ.

    Envar som kallar sig demokrat, som anser att kvinnor ska ha samma rättigheter som män, som anser att det är självklart att man ska få uttrycka sig fritt, måste stå enade MOT Usama och hans horder.

    Nej, lille Amir. USA är ett land med många fel och brister, men det är bra mycket bättre än det system du tycks hylla. Jag hojtar heller “Long live America” än “Allahu Akbar”. Men så är jag å andra sidan en välutbildad och civiliserad människa.

    När du blivit vuxen så kanske du förstår bättre. Men om du nu ogillar västvärlden så mycket så finns det inget som hindrar dig att lämna den. Åk till dina glada vänner bland talibanerna. Och när du sedan blir skjuten under ett tafatt försök att spränga hundratals oskyldiga civila i luften, kom ihåg att det var ditt eget fel. Och de 72 oskulderna? De är killar. Enjoy.

  10. # 10 Arre säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 19:25
    []

    Haha, vilken clown du ar.

    Du har ingen aning vad du pratar om…
    hahahahaha

  11. # 11 andreas jackvi säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 19:37
    []

    tjo..

    ja mycket kan man säga om maktmaskinen usa.. ja säger bara att se på http://www.zeitgeistmovie.com o några andra sköna dokumentärer som loose change tex.. de va ju som sagt knappast talibaner som låg bakom nått :D

  12. # 12 Andreas säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 19:40
    []

    shit nu blev det spännande. Vem är mest civiliserad och välutbildad, islamofoben eller snubben som inte kan stava? Puckot som på allvar tror att terrorister kan ta över världen eller idioten som kallar UBL god? Jag tänker iaf inte sätta mina slantar på någon av dem.

    Andreas’s last blog post..Civilisationens undergång

  13. # 13 Libertarian säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 19:50
    []

    Hmmm…konspirationsteorierna tycks leva och frodas bland kommentatorerna. Tragiskt. Efter att ha arbetat drygt fem år inom psykiatrin så kan jag berätta för er vad vi kallar folk som tror på alla dessa konspirationer: paranoiker.

    Vet vi allt om vad som händer i vår omvärld? Självklart inte. Men att ta steget från den insikten till att hela tiden tro att det är några mystiska mörkermän i maktens korridorer (se där, lite allitteration också…) som styr allt tyder på någon form av psykisk obalans. De s k “dokumentärerna” om 11 september-dåden har inget sanningsvärde. De kan ses som komedier i bästa fall.

    När ni kommer i kontakt med dessa virrhjärnors idéer, försök minnas Ockhams rakkniv: Non est ponenda pluralitas sine necessitate (Mångfald/komplexitet ska inte grundlöst förutsättas). DÅ kommer man nämligen snabbt till insikt om att flera av dessa s k teorier inte är värda pappret de är skrivna på.

  14. # 14 Libertarian säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 19:58
    []

    Mycket kan tillskrivas mig, men knappast islamofobi. Att du inte förstår skillnaden mellan islamister och muslimer säger betydligt mer om dig än om mig. Jag har inget emot människor, oavsett vilken religiös vidskepelse de väljer att följa. Däremot vänder jag mig å det starkaste mot de som försöker trycka ner sagda vidskepelser i halsen på andra, särskilt om det sker under hot.

    Jag tror definitivt inte att terrorister kan ta över världen. Jag talade om vad DE ville uppnå, och vilken respons som är rimlig.

    Jag tycker att du inte ska sätta dina slantar på någon av oss, utan istället använda dem till att göra världen bättre. Förslagsvis genom konsumtion.
    Enjoy your Happy Meal. =)

  15. # 15 Magnus säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 20:04
    []

    I irak spränger dagligen iraker andra iraker i bitar. Glöm inte det! Det är muslimer mot muslimer. USA ska inte få en massa skit för att landet startar ett inbördeskrig bara för att landets diktator har störtats…

  16. # 16 Libertarian säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 20:12
    []

    Magnus, de flesta av terroristerna i Irak är inte irakier. De är islamistiska legoknektar. De som spränger koalitionens trupper i luften är av samma sort – de flesta av irakierna vill inget hellre än att de ska försvinna därifrån.
    Man kan därför med fog säga att Irak blivit invaderat av två grupper – koalitionen och de islamistiska terroristerna.

  17. # 17 Andreas säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 20:18
    []

    libertarian: ah, du menar hur usa proklamerar att världen kommer att gå under om vi inte bombar sönder alla länder vi inte tycker om? Eller syftar du på hur de använder de välkända världsomspännande terroristnätverken som skäl för att införa mer och mer övervakning?

    Och är det inte lika mycket paranoia i att frukta terrorister i så fall?

    Andreas’s last blog post..Civilisationens undergång

  18. # 18 Libertarian säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 20:27
    []

    Andreas: Som mitt användarnamn antyder, så gillar jag inte övervakningssamhället. Och att bomba sönder länder jag tycker illa om pga vilken politik de för hade nog gjort slut på samtliga stormakters arsenaler. Det är knappast lösningen.

    Så du håller med om att konspirationsteoretiker allt som oftast är paranoiker? Bra, då kan vi lägga den diskussionen till handlingarna. =)

    Och nej, det är knappast paranoia. Efter att ha förlorat en nära släkting i ett terroristattentat så tycker jag att man ska se terrorister som de svin de är och inte som något slags perverterade frihetskämpar bara för att de slåss mot USA. Din fiendes fiende behöver inte alls vara din vän.

    Däremot ser jag inte terrorister i varje hörn, jag tror inte att varje explosion orsakats av Al-Quaida och jag darrar inte av skräck inför tanken att gå ut på sta’n. Så nej, det är inte paranoia.

  19. # 19 Nils säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 20:39
    []

    http://www.911truth.org/article.php?story=20041221155307646

    Börja med att beta av dessa 40 saker som tyder på att något inte står rätt till med 9/11. Det är lätt att ropa “konspirationsteorier!!!” åt allt man inte tycker om, men man kanske ska gå på djupet med saker lite mer innan man låser sig för en bild, bara för att det var den bilden som stressades ut av media dagen då det hände. De som söker sanningen blir allt fler borta i USA och det är helt vanliga männinskor, även anhöriga till offren. Förhoppningsvis kanske det kommer nya officiella utredningar den dagen då alla från den nuvarande Bush-staben är borta från maktpositioner. Vill man veta mer kan man alltid ladda ner filmen Terrorstorm (av Alex Jones, som f.ö. också kallar sig libertarian, jag köper inte hela hans paket rakt av, men filmen håller lite högre klass än de två första Loose Change-filmerna och ger ett bättre historiskt perspektiv på hur stater tidigare har gjort så kallade false flag-operationer för att sedan rättfärdiga krig och samhällsövervakning)

  20. # 20 Libertarian säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 20:58
    []

    False flag-operationer är inget nytt, nej. Ett berömt exempel är det “polska” anfallet på Tyskland 1939.

    Vad den site du rekommenderar tala om är ingenting utom en samling antydningar och “expert”-utlåtanden. Jag ser väldigt lite bevis.
    Men visst, det finns säkert saker som dolts. Frågan är varför? För att dölja att allt var en false flag eller kanske för mer prosaiska syften, som att skydda arslet på en del personer som misskött sitt uppdrag och inte upptäckt allt i tid? Åter, Ockhams rakkniv.

    Jag har sett Terrorstorm, och den tiden får jag aldrig tillbaka. Och som det står längst ner på sidan: om detta var en konspiration, hur kan du involvera så många (1000-tals) människor utan att det läcker ut? Argumentationen för konspirationen låter obehagligt lik revisionisternas argument för att Förintelsen aldrig skulle ha skett. Skulle inte förvåna mig om man finner samma människor i 9/11-konspirationsteoretikernas led.

  21. # 21 oddy säger:
    Sunday 02 Mar 2008 @ 23:08
    []

    Libertarian:

    Jag undrar när du ska tillföra något eget till diskussionen istället för att klanka ner på andra och säga att de har fel, eller bara är dumma. Det luktar troll lång väg, men vill inte dra några förhastade slutsatser… Hade varit trevligt att höra din version och vad du tror om USA, 9/11 och allt annat tjafs istället för gnäll. :)

  22. # 22 Libertarian säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 00:14
    []

    Självklart ska du få höra det.
    9/11: Jag tror att planen flögs in i skyskraporna av islamistiska terrorister. Jag tror också att ett antal personer klantade sig och förmådde inte hantera situationen i tid, vilket troligen inneburit en del CYA (Cover Your Ass). Jag tror INTE att planen flögs av amerikaner, eller att ens amerikanerna hade ett finger med i spelet.

    USA: Något kluven inställning. Vi har dels USA som idé, som jag hyllar, och dagens övervakningssamhälle med religiösa förtecken, som jag kräks på. Den amerikanska konstitutionen är det viktigaste politiska dokument som författats, eftersom medborgaren – inte staten/kungen/ledaren/partiet – stod i centrum, och människors fri- och rättigheter var för första gången grunden för en stats upprättande.

    Övrigt tjafs: jag har åsikter om väldigt mycket. Vill någon veta mer om vad jag tycker så är det bara att fråga.

    Så nej, jag är inget troll. =)

  23. # 23 Studiomannen säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 00:26
    []

    Tonkinbukten är ett annat mindre känt exempel på False Flag.

    För övrigt – mitt i denna skotteld – är du utmanad:

    Vad gjorde du för 5, 10, 15 och 20 år sedan?

    Studiomannen’s last blog post..Peter räknar bakåt

  24. # 24 sth säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 00:26
    []

    USA har flest människor i fängelse i världen, använder sig av olagliga fängelser,använder sig av metoder som strider mot fn, invaderar villket land dom än finner olämplig, struntar i folkrätten, använder olagliga vapen, har ca 30-40 miljoner egna invånare som lever i fattigdom, barn i fattiga familjer som inte kan ha försökring får ingen vård,har en regering som van valet på falska val,fler som inte röstar än som röstar,ger mest pengar i världen på vapen, bryter motbarnkonvetiner, stöder tex saudiarabien(detta land är ej en demokrati har inga val mm mm utan en KUNG som styr,dom hugger handen av folk, och vad gäller kvinnor hmmmmm jaja du libertan sluta snacka och bekämmpa problemet det heter usa, och no i dont enjoy my Enjoy your Happy Meal(ty jag äter ej skräp mat) stödjer ej en kedja som underbetalar sina anställda, och som i tex sverige använder svartastädare som dom använder som slavar, enjoy du,jag vägrar
    Du har valt sida, det har vi med
    RAGE AGAINST THE MACHIN

  25. # 25 Libertarian säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 00:56
    []

    Ja, jag har sagt att jag ogillar stora delar av det som är USA idag. Samtidigt är det fortfarande det land som flest människor söker sig till varje år för att starta nya liv. Har du någonsin frågat dig varför? Och nej, det är inte för att alla dessa människor skulle vara hjärntvättade (har hört det argumentet förr – mer människofientlig och nedlåtande attityd får man leta efter).

    Sedan kan du ju behöva lite perspektiv, en egenskap du tycks sakna:
    Sverige bryter mot barnkonventionen regelbundet (vi har det som en nationell hobby). Vi ger pengar till ett flertal jäkligt suspekta länder i världen. Vi utvecklar och använder fortfarande truppminor, trots att vi förbjudit dem. Vi är världens 8:e störste vapenexportör. Vi har vårdköer där folk dör i väntan på vård.
    Tänkt på något av dessa problem?

    Vad gäller folkrätten, ger jag inte ett vitten för den. Den tillkom i samband med Westfaliska fredn 1648, och oavsett dess namn så handlar den INTE om folk, utan om ledare och stater. Det den säger är att en ledare har rätt att göra vad han vill mot sitt eget folk, inklusive folkmord, så länge det sker inom landets gränser. Den stadfäste också “Cuius regio, eius religio”-principen.
    Du kan hylla den hur mycket du vill – jag ignorerar folkrätten, för den har inget värde. Mänskliga rättigheter är viktiga. Folkrätten är oviktig.

    Ja, jag har valt sida. Vi ses på barrikaderna. Det är jag som står och säljer gatsten till dig och dina gelikar. Alla blir nöjda: du får kasta sten, jag tjänar pengar. =)

  26. # 26 Sanningen säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 01:18
    []

    Haha vilket skämt!

    Detta fartyg kommer att representera terrorn, den amerikanska regeringen. För er som ej har öppnat ögonen än:

    9/11 var ett insiderjobb av den amerikanska regeringen.

    End of story.

    Börja ifrågasätt och sluta lyssna.

  27. # 27 nef säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 01:26
    []

    @ Libertarian

    Jag blir lite ställd här i dina skriverier (förvisso så även av # 10 Arre) – vem är det som du adresserar egentligen?

    Kutym är att använda citatfunktion när sådan finns eller som ovan skriva ett at-tecken (även utskrivet “attention”) eller helt enkelt enbart skriva namnet/nicket på den man adresserar. Iaf om det man svarar på inte är det senast skrivna inlägget. Allt annat ses som att de “du” man skriver är riktade till blogginnehavaren.

    Lite netikett att tänka på framöver kanske?

    I övrigt så är iaf jag intresserad av att få veta om du har en egen blogg där du uttrycker dina åsikter lite mer specifikt och genomtänkt hellre än att läsa dem så här ostukturerat framställt i ett kommentarsfält. Men det är ju bara jag. :P

    nef’s last blog post..Barn och sex(ualitet)

  28. # 28 drf säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 01:34
    []

    Wow, här vänder man ryggen till en liten stund och så fullkomligen exploderar kommentarsfältet. Jag har läst allt, men tänker inte ge mig in i diskussionen, dels eftersom jag inte känner att jag blivit adresserad, men också för att jag inte kommer kunna delta så aktivt som jag önskar. Har haft tid att spendera bland kommentarerna idag men imorgon är det åter till grottekvarnen.

    Sådär, slut på pausfågelinlägget, prata på!

    Ja just det, Studiomannen: Tackar för den, ska ta mig an den med glädje asap, bra utmaning!

  29. # 29 sth säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 01:46
    []

    Ja, jag har sagt att jag ogillar stora delar av det som är USA idag. Samtidigt är det fortfarande det land som flest människor söker sig till varje år för att starta nya liv.—Jasså är det så det var ngt nytt, snacka inte om saker du inte vet,asså fakta—-

    Och nej, det är inte för att alla dessa människor skulle vara hjärntvättade (har hört det argumentet förr – mer människofientlig och nedlåtande attityd får man leta efter).
    —-absolut inte, du snackar som en 15 åring, alla dessa är inte hjärntvättade, men börja med att lära dej fakta villket land i världen folk flyttar mest till, en bra början på en debbat e inte att sägia så mycket man bara kan utan att sägia saker som stämmer—-

    Sedan kan du ju behöva lite perspektiv, en egenskap du tycks sakna:(jasså hmmm har man inga argument börjar man tappa greppet så börjar man prata som dej) jag följer dej inte, har alldrig följt enkla vägar RAGE AGAINST THE MACHIN
    Sverige bryter mot barnkonventionen regelbundet (vi har det som en nationell hobby). det vet jag faktiskt inte(för till skillnad från dej,så säger jag bara saker jag har kollat upp) om så skulle vara fallet att sverige har det som nationell hobby så måste usa ha det som os gren, för dom har för det första inte ENS SKRIVIT PÅ DEN sedan (fast jag inte har fakta, men det e ju lätt ordnat) så kan jag garantera på att usas barnkonvetionbrott e 100 gånger fler per år

    Vi ger pengar till ett flertal jäkligt suspekta länder i världen. Vi utvecklar och använder fortfarande truppminor, trots att vi förbjudit dem. Vi är världens 8:e störste vapenexportör. Vi har vårdköer där folk dör i väntan på vård.
    Tänkt på något av dessa problem?

    samma sak gäller här, suspekta länder, det land som stöder mest suspekta länder i världen är usa(nej för resten världens mest supsekta land e just usa), ty vad kan vara mer suspekt att först jaga folk för att dom inte föjler en sak o sen stödja ett annat land som e 10 gånger värre på samma sak*ASG* bara en libertan går på sådant hahha från pappa usa

    hur många som dör i svenska köer ja för många ty en enda e en för mycket, men jämmfört med usa hmmm hmm har har alla RÄTT TILL VÅRD ALLA FÅR SAMMA BÅRD oavsett plånbok, i usa är inte ens barnen försäkrade

    vapenexport, ja usa leder ligan låååångt över nr 2 o du snackar 8 hmmm, kan ta fram siffror om du vill
    trampminor ja tillverkar gör man i sverige men använder???? vad jag vet så är vi inte i ngt krig i all fall inte krigförande land, tyvär så har denna regering dragit in svenska trupper i afganistan(första gången i modern tid dom svenska soldater agerar i annat land, men du e ju glad du e ju libertan så vart e problemet) men för det mesta så är dom svenska trupperna ej i front o VÄLLDIGT ovanligt e det att dom hamnar i strid, för det andra så om du tror att svenska soldater i afganistan gräver ner trampminor så ja vad ska jag sägia hahhaa men om dom nu skulle göra det så ta det med demokratiska usa som bossardär

    Vad gäller folkrätten, ger jag inte ett vitten för den. Den tillkom i samband med Westfaliska fredn 1648, och oavsett dess namn så handlar den INTE om folk, utan om ledare och stater. Det den säger är att en ledare har rätt att göra vad han vill mot sitt eget folk, inklusive folkmord, så länge det sker inom landets gränser. Den stadfäste också “Cuius regio, eius religio”-principen.
    Du kan hylla den hur mycket du vill – jag ignorerar folkrätten, för den har inget värde. Mänskliga rättigheter är viktiga. Folkrätten är oviktig.
    jag förstår att du inte bryr dej om den precis som att vissa väljer vad dom ska bry sig om tex usa, men lär dej vad den betyder, den betyder i pricip att varje folk får välja sin egen väg,

    Ja, jag har valt sida. Vi ses på barrikaderna. Det är jag som står och säljer gatsten till dig och dina gelikar. Alla blir nöjda: du får kasta sten, jag tjänar pengar. =)

    nej nej, du kan kapitalismen fel läs på den funkar inte så som att du säljer o ngn köper redan där har du fallit du missar grunden LÄS PÅ(till o med i borgliga handelshögskolan får man lära sig hur den funkar) du kan den inte i o med att du glömmer en sak, villka barikader för resten hahahha du vet väll inte vad det är, du vill ha usa, jag vill ha fred

    du njuter av macdonals jag bekämmmmmpar den
    DU HAR VALT SIDA DET HAR VI MED
    RAGE AGAINST THE MACHINE

  30. # 30 aku säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 07:11
    []

    Darn, här fanns det visst en diskussion som till och med jag får rysningar av, så den kommer jag inte ansluta mig till. Det jag däremot kommer att kommentera är drf’s citat
    “Må gud välsigna detta skepp och alla som seglar med henne”
    Något som är väldigt vanligt när man sjösätter nya skepp/båtar, så det är inget att reagera över. ;)

    Den frågan som jag ställer mig är, när sa Vito Fossella det han sa, var det under dopet/sjösättningen eller i en preskonferens efter/före. Om han nu sa detta under ett tal i och med sjösättningen så är det idiotiskt, sa han det någon annan gång så är det fortfarande idiotiskt, men mindre idiotiskt.

    Oh.. BTW, i sverige så skriver vi 11/9 för annars blir det jui den nionde november ;)

    aku’s last blog post..en uppdatering

  31. # 31 Libertarian säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 08:27
    []

    Eftersom klagomål framkommit rörande tydligheten i mina inlägg, så böjer jag mig för kritiken.

    @sth:
    Att svara på din post är något av en plåga, eftersom din stavning ligger på en sjuårings nivå. Det gör ont i ögonen att läsa eländet.

    “—Jasså är det så det var ngt nytt, snacka inte om saker du inte vet,asså fakta—-”

    Jag förstår att det var något nytt, eftersom du antingen saknar förmåga att ta in och bearbeta information eller också lider av selektiv blind- och dövhet.

    Två källor:
    http://www.migrationinformation.org/feature/display.cfm?ID=649
    http://www.washingtonpost.com/wp-dyn/content/article/2007/09/12/AR2007091200071.html

    Där har du fakta. Varsågod.

    “—-absolut inte, du snackar som en 15 åring, alla dessa är inte hjärntvättade, men börja med att lära dej fakta villket land i världen folk flyttar mest till, en bra början på en debbat e inte att sägia så mycket man bara kan utan att sägia saker som stämmer—-”

    Se ovan. Läs och förstå.

    “(jasså hmmm har man inga argument börjar man tappa greppet så börjar man prata som dej) jag följer dej inte, har alldrig följt enkla vägar RAGE AGAINST THE MACHIN”

    Ja, att skriva “Rage against the machine” (Ja, det stavas så) är ju verkligen ett argument. Du tror säkert att ett slagord kan ersätta källor och fakta. Tragiskt.

    “det vet jag faktiskt inte(för till skillnad från dej,så säger jag bara saker jag har kollat upp) om så skulle vara fallet att sverige har det som nationell hobby så måste usa ha det som os gren, för dom har för det första inte ENS SKRIVIT PÅ DEN sedan (fast jag inte har fakta, men det e ju lätt ordnat) så kan jag garantera på att usas barnkonvetionbrott e 100 gånger fler per år”

    OK, här var en hel del att bena ut: för det första så ljuger du. Du har inga fakta, bara åsikter.
    För det andra: vad gäller Sveriges brott mot FN:s barnkonvention så rekommenderar jag dig att öppna Google och skriva in följande sökord (minus citationstecken): “sverige bryter mot barnkonvention”. Du kommer att få drygt 25 000 träffar. Det kan vara en nyttig övning för dig i konsten att hantera information och du kanske lär dig något på köpet.
    För det tredje: Du kan garantera vad du vill. Jag litar inte på dina garantier.

    “samma sak gäller här, suspekta länder, det land som stöder mest suspekta länder i världen är usa(nej för resten världens mest supsekta land e just usa), ty vad kan vara mer suspekt att först jaga folk för att dom inte föjler en sak o sen stödja ett annat land som e 10 gånger värre på samma sak*ASG* bara en libertan går på sådant hahha från pappa usa”

    http://www2.amnesty.se/ap.nsf/reportage/308647296F649C27C12570CA003BA2FF?opendocument

    Där har du en site som visar vart vi skickar pengar. Använd rullisten så kommer du till en tabell.

    Hur svårt är det att skriva “libertarian”? Och jag har en betydligt mer nyanserad bild av vad som sker i världen än du, eftersom du bara är ett barn.

    “hur många som dör i svenska köer ja för många ty en enda e en för mycket”

    Se där, det första vettiga du skrivit.

    “men jämmfört med usa hmmm hmm har har alla RÄTT TILL VÅRD ALLA FÅR SAMMA BÅRD oavsett plånbok, i usa är inte ens barnen försäkrade”

    Det är en sak att ha rätt till vård, och en annan att faktiskt få den. Att Medicare är ett vrak är ingen nyhet för någon, och stora insatser behövs där. Problemet är att USAs sjukförsäkringssystem är fånget mellan två finansieringssystem – det offentliga och det privata, vilket gör att kostnadsfrågorna bollas fram och tillbaka och därmed gör allt dyrare för konsumenten.

    “vapenexport, ja usa leder ligan låååångt över nr 2 o du snackar 8 hmmm, kan ta fram siffror om du vill”

    Jag är tveksam till att du faktiskt kan ta fram siffror.
    Nog om det. Låt mig göra en liten jämförelse. Sverige har 9 miljoner invånare – USA har 300 miljoner. Proportionellt sett är vi en av världens största vapenexportörer, och på 8:e plats i reda nummer. Trodde att du kunde förstå att det var min poäng, men ack, vad jag bedrog mig.

    “trampminor ja tillverkar gör man i sverige men använder???? vad jag vet så är vi inte i ngt krig i all fall inte krigförande land”

    Vi utbildar fortfarande svenska soldater i användning av truppminor. Och du ser inga problem med tillverkningen?

    “tyvär så har denna regering dragit in svenska trupper i afganistan(första gången i modern tid dom svenska soldater agerar i annat land, men du e ju glad du e ju libertan så vart e problemet) men för det mesta så är dom svenska trupperna ej i front o VÄLLDIGT ovanligt e det att dom hamnar i strid”

    Lär dig lite grundläggande historia. Svensk trupp har varit involverad i Kongo, Bosnien, Kosovo, Kongo igen och nu Afghanistan. Eller räknar du bara “modern tid” som tiden efter att du ätit frukost?
    Svenska trupper är i strid i Afghanistan. Där finns ingen “front” eftersom de bekämpar irreguljära trupper.

    “för det andra så om du tror att svenska soldater i afganistan gräver ner trampminor så ja vad ska jag sägia hahhaa men om dom nu skulle göra det så ta det med demokratiska usa som bossardär”

    De använder troligen inte svenska trampminor därnere, nej. Finns tillräckligt på plats ändå sedan ryssarnas tid.

    “jag förstår att du inte bryr dej om den precis som att vissa väljer vad dom ska bry sig om tex usa, men lär dej vad den betyder, den betyder i pricip att varje folk får välja sin egen väg,”

    Jaså, gör den? Säg mig, hur omfattande är din bakgrund i internationell rätt? Om du ska ha någon trovärdighet i dina (påhittade) påståenden så bör du ha minst en Jur.Kand. alt. en Fil. Mag i statsvetenskap. Har du det? Om inte, så förbehåller jag mig rätten att ignorera dina påhitt. Du bör veta innan du talar. Som jag skrev tidigare: du ljuger om att du bara talar om sådant du vet.

    “nej nej, du kan kapitalismen fel läs på den funkar inte så som att du säljer o ngn köper redan där har du fallit du missar grunden LÄS PÅ(till o med i borgliga handelshögskolan får man lära sig hur den funkar) du kan den inte i o med att du glömmer en sak, villka barikader för resten hahahha du vet väll inte vad det är, du vill ha usa, jag vill ha fred”

    Så vad har jag glömt? Min kunskap vad gäller det kapitalistiska systemet är ganska omfattande. Grunden för en marknad är en köpare + en säljare. Det är detta som gör marknadsekonomin till en naturlig form av ekonomi.
    Ja, barrikader är ju oerhört fredligt. Eller inte.

    “du njuter av macdonals jag bekämmmmmpar den
    DU HAR VALT SIDA DET HAR VI MED
    RAGE AGAINST THE MACHINE

    “

    Oj, vilket kraftfullt avslut. Nästan så att man ryser. Eller inte. Du lyckades stava rätt till “machine” denna gång i vart fall. Bra jobbat.
    Säg mig: har du någonting att komma med, förutom ryggmärgsreaktioner, känslor och slagord?

  32. # 32 Libertarian säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 08:30
    []

    drf, får jag be dig att radera min post som endast innehöll citat? Tycks som om Firefox inte gillar anföringstecken idag.

  33. # 33 Johan säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 09:46
    []

    Din argumentation är bristfällig och jag måste säga att jag äcklas av er vänstermänniskors bagatellisering av 9/11. Det finns en STOR skillnad mellan de civila dödsoffer som blivit en av följderna av kriget mot terrorismen, och de oskyldiga män, kvinnor och barn som mördats i New York, DC, Madrid och London.

    Det oavsiktliga dödandet av civila i Irak/Afghanistan har intet egensyfte för USA-koalitionen, utan har varit en oundviklig följd av krigföring mot dessa förtryckarregimer. Den som på allvar tror att USA avsiktligt anfaller civila människor behöver få sin hjärna undersökt.

    Tyvärr medför krigshandligar alltid att civila dör, men innebär det att rättsstater aldrig skall kunna tillgripa krig för att bekämpa ondska? Med ert resonemang så hade det varit fel av USA att ingripa i 2:a världskriget också; det dödades ju ofantliga mängder oskyldiga civila tyskar?

    Dessutom glömmer du passande nog att ta upp det faktum att de flesta civila dödsoffer i Irak orsakas av irakiska grupper själva. Dom är vida bättre än USA på att slakta sitt eget folk!

    Attackerna mot WTC (och de i London och Madrid) var av en HELT annan karaktär; här talar vi om en välplanerad kriminell aktion. Ondskefulla Massmord enbart riktade mot samhällets svagaste individer, obeväpnade män, kvinnor och små barn. Personer som inte med största sannolikhet inte ens haft någon åsikt eller vetskap om de oförätter som dom galna mördarna i Al-qaida använder som förevändning till såna vansinnesdåd.

    Att du, precis som Jan Guillou när han vägrade delta i den tysta minuten för 9/11, inte kan visa empati för de som dött i terrorismens illdåd har inget med någon “ratio” att göra; det är bara vanligt tråkigt USA-hat och det visar hur pass liten och hatfylld du är.

    Som vanligt saknar vänsterbloggare all kapacitet till ett nyanserat synsätt.

    PS. Den dagen Sverige utsätts för en terrorattack hoppas jag av hela mitt hjärta att det är terroristkramare som du, och alla andra som lovprisar din blogg, som sitter i tunnelbanevagnen som galningarna väljer att spränga. Karma, hippie.

  34. # 34 nef säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 10:07
    []

    Men gud så rart! Blir du utsedd till både vänstermänniska, vänsterbloggare, USA-hatare, terroristkramare, empatilös, onyanserad och hippie i ett och samma inlägg? Det var ju bara bidragsparsit och knarkare som saknades. Fast det kanske den anonyme “Johan” redan hade inkluderat i sitt avslutande “hippie” som så gulligt följde på hans önskan om din och alla dina bloggläsares död… :P

    nef’s last blog post..Barn och sex(ualitet)

  35. # 35 drf säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 18:40
    []

    nef:
    Ja herrejävlar, nu har jag allt fått mina fiskar varma. ;)

    aku:
    Jag vet inte så mycket mer om när och var saker sades, orkade inte göra hemläxan, men det där med datumet har du ju förstås rätt i, lite klantigt av mig. :)

  36. # 36 sth säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 22:48
    []

    bara fakta
    Konventionen om barnets rättigheter är den konvention flest länder i världen anslutit sig till. Bara två nationer har valt att inte ratificera den, det vill säga anpassa sina lagar till konventionen, nämligen USA och Somalia. Men de har skrivit under den och det betyder att de har för avsikt att så småningom ansluta sig.

    http://www.plansverige.org/fadderkompis/barnkonventionen/

    http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1194&a=118866

    Det andra om vart folk flyttar mest till ska inte jag vissa källor på(jag sa att det inte e så, det är su som påstår det o alltså du som ska bevisa det) för deta andra e inte en amerikansk tidning trovärdig info, utan kom med siffror från fn amnesty internationellatättsamfund mm mm

    den där listan med länder e för det första inga diktaturer uatn en lista med mått på hur stor demokratigrad dom har, men å andra sidan tycker jag att den e löjlig att ställa sveriges hjälp till länder, med usas sammarbete med öppna diktaturer varav dom flesta hör till värdens hårdaste LÖJLIGT störtande av regeringar världen över avändande av olagliga vapen tillsätningar av regeringar som passar dom(imot folkrätten o varje normal funtad rättsaystem),

    sedan min stavning??? spelar den ngn roll, får man i den liberala världen inte stava hur man vill?? eller kan???? i denna fråga ska jag ej försvara mej det får stå som din dumhet o människosyn, ty när liberaler/kapitalister blir trängda så visar dom sitt rätta tryne(observara att jag ej har gjort ngt personligtpåhopp)

    Grunden för en marknad är en köpare + en säljare. Det är detta , öppna en bok, från handellshögskolan o läs du har stora brister, det finns en av grundläggande saker du antingen inte vet eller glömmer

    ( för att gå till lite överkurs så bestämms det även av dialektiken materialismen mm mm )

    men det var överkurs, du missar en av tre saker SOM MÅSTE FINNAS för att marknaden ska fungera,

    sedan vad jag studerat eller inte behåller jag för mig själv, har ej frågat dej vad du studerat o det bekommer mej inte,
    sedan vad du tror på eller ej bekommer mej ej, folk i alla länder ska bestämma själva över sina öden o inte det som passar ngn i andra sidan jorden,(folkrätten) ej vilda västern

    ps, Sverige e inte en delstat av usa

    du njuter av macdonals jag bekämmmmmpar den
    DU HAR VALT SIDA DET HAR VI MED
    RAGE AGAINST THE MACHINE

  37. # 37 sth säger:
    Monday 03 Mar 2008 @ 23:21
    []

    Din argumentation är bristfällig och jag måste säga att jag äcklas av er vänstermänniskors bagatellisering av 9/11.

    vem bagateliserar den?? inte jag i alla fall, jag är imot alla former av terrorism, även usas, även alla andras, MEn det fins stora terorister o små,

    Det finns en STOR skillnad mellan de civila dödsoffer som blivit en av följderna av kriget mot terrorismen, och de oskyldiga män, kvinnor och barn som mördats i New York, DC, Madrid och London.

    jasså, vad????? är ett liv olika värt?? hur uppkom terrorn? varför?

    Det oavsiktliga dödandet av civila i Irak/Afghanistan har intet egensyfte för USA-koalitionen, utan har varit en oundviklig följd av krigföring mot dessa förtryckarregimer. Den som på allvar tror att USA avsiktligt anfaller civila människor behöver få sin hjärna undersökt.

    jasså ska usa bestämma vad som e förstryck o ej,jag tycker att varje folk ska välja sin väg?? tex så var usa alierad med saddam förr?? då var han ej förtryckare sedan blev han det?? eller var det att sadam började gå imot??
    usa har många gånger anfallit folk är ej första gångan,så?? trode att alla i världen över 8 år viste det

    Tyvärr medför krigshandligar alltid att civila dör, men innebär det att rättsstater aldrig skall kunna tillgripa krig för att bekämpa ondska? Med ert resonemang så hade det varit fel av USA att ingripa i 2:a världskriget också; det dödades ju ofantliga mängder oskyldiga civila tyskar?

    skillnad på det, för det första så kom usa in i slutet av kriget(ta reda på historiska fakta,oxå ta reda på varför dom gjorde det?

    men jämmförellsen haltar o den e inte enns lika som den idag, ty nasityskarna anföll länder i europa och långt utanför, man hade folkmord på hallsen, men vad jag vet så har afganistan ej angripit ett annat land absolut inte usa
    så om ett folk/land ej tycker om usa då e det ok om detta land anfaler usa; villket vilda västern, du känner inte till världskonventioner o världslagar verkar det som

    Dessutom glömmer du passande nog att ta upp det faktum att de flesta civila dödsoffer i Irak orsakas av irakiska grupper själva. Dom är vida bättre än USA på att slakta sitt eget folk!

    ja givetvis så dör flest irakier,ty deras vapen är århundraden bakom usas krigsmaskin, för det andra så givetvis så dör fler irakier som sammarbetar med usa regimen, ty det e dom som offtast usa skikar ut, själva sitter dom i sina bepansrade fordon, sedan så e ca 20-40% av usa soldaterna legonkänktar som får betalt för att kriga o döda, dom e från hela värden tex rödaskorpionerna från rumänien
    i alla tider har folk som sammarbetade med ockupanter fått sätta livet till, tex i i norge så sammabeta förädare med tyskarna och förådda norrmän , samma sak i ockuperade grekland osv osv, vissa sammarbetar o väljs ut av ockupantet får positioner föråder sitt land folk mm mm givetvis även inom den amerikanska armen dom som dör o blir slarvsylta e offtast svarta,arbetare,mm mm dom har så svårt att hitta frivilliga så dom går runt i områden med hög arbetslöshet/problem mm mm och erbjuder skyhöga löner, tror ej du kommer se bush son i fronten;-)

    Attackerna mot WTC (och de i London och Madrid) var av en HELT annan karaktär; här talar vi om en välplanerad kriminell aktion.
    o ett krig e?, o detta krig var laglig?? ja du har då missat avsinitt må jag sägia?? ? för resten vad har irak med WTO att göra? vad jag o hela världen fick veta var att dom skulle ineha förbjudna kärnvapen som dom beviserligen inte hade o det sa 90% av världen oxå)+fn som sa att dom ej skulle gå in o att dom skulle fortsätta inspektera

    Ondskefulla Massmord enbart riktade mot samhällets svagaste individer, obeväpnade män, kvinnor och små barn.
    tja pratar du om dom i faludja??

    Personer som inte med största sannolikhet inte ens haft någon åsikt eller vetskap om de oförätter som dom galna mördarna i Al-qaida använder som förevändning till såna vansinnesdåd.

    visst e alqaida dårar, men utbildade av usa;-) som man sår får man skörda
    men den allra största dåren e usa, som har miljoner offer runt om i världen

    Att du, precis som Jan Guillou när han vägrade delta i den tysta minuten för 9/11, inte kan visa empati för de som dött i terrorismens illdåd har inget med någon “ratio” att göra; det är bara vanligt tråkigt USA-hat och det visar hur pass liten och hatfylld du är.

    tja om jag e liten eller stor får du tycka vad du vill om, men har ej ngt med debbaten att göra, jag guillo får stå för sina handlingar,och han har förklarat dom vad jag vet,själv hatar jag ej usa bara usas politik, det finns många i usa som tycker som mig, o tyckte hela tiden, vad jag vet så e det fler som tyckler så nu i usa än som inte tycker som jag, så när till o med amerikanera som är i krig o har sina söner där börjar fatta o vissa i sverige vägrar ja vad säger man,fanatism eller vad?

    när ska det hållas tysta minuter för alla 100.00o.000 liv som faller/fallit offer för usa?? när ska du prata tänka försvara dom barnen männen gamlingarna mm mm

    jag tycker syn om dom som dog 9/11, men varken mer eller mindra en alla andra

    Som vanligt saknar vänsterbloggare all kapacitet till ett nyanserat synsätt.

    tja låt andra bestämma det, vem som e nyansierad o vem som inte e det

    PS. Den dagen Sverige utsätts för en terrorattack hoppas jag av hela mitt hjärta att det är terroristkramare som du, och alla andra som lovprisar din blogg, som sitter i tunnelbanevagnen som galningarna väljer att spränga. Karma, hippie.

    jag kramar ej terorism, det e du som gör, men jag önskar att ej ngn sprängs inte ens du ;-) puzz
    hippie nej jag e o har alldrig varit det, vad nu hippis har med detta att göra

    ZAPATISTAS er vän i KAMPEN

  38. # 38 Libertarian säger:
    Tuesday 04 Mar 2008 @ 02:15
    []

    @sth
    Ingen är så blind som den som inte vill se… Migrationinformation.com är inte en amerikansk tidning. Källkritik kräver att du studerar källorna. Att du sedan anger DN som en källa och i nästa andetag kritiserar användandet av tidningar som källor är ju bara skrattretande.
    Jag har angett källor, vilket är vad som krävdes. Du kan antingen a) motsäga dessa med egna källor eller b)acceptera det som sägs. Välj ett alternativ. Om du påstår att jag har fel, trots att jag angett källor, så är det upp till dig att bevisa detta.
    Välkommen till den vetenskapliga metoden.

    Listan över länder är graderad enligt Freedom House skala. Ett land som får 7:7 av Freedom House är en brutal diktatur. Eftersom du säger att Amnesty är en trovärdig källa (från vilka jag fick sidan), så betyder det att du accepterar vad som sägs där.

    Vad gäller ditt uttalande om dialektik och materialism så tillhör det den marxistiska skolan, och det är faktiskt INTE den allenarådande ekonomiska skolan. Jag är, som du kanske förstått, inte marxist, och skriver således inte under på de marxistiska vanföreställningarna.

    Skandera du dina slagord om det får dig att känna dig stor och stark.

    Bara en liten tanke: enligt folkrätten var inte Kristallnatten fel – den skedde ju inom landets gränser. Så mycket är folkrätten värd. Diktatorernas bästa vän är och förblir folkrätten.

  39. # 39 aku säger:
    Tuesday 04 Mar 2008 @ 12:41
    []

    drf – Nja, såm värst klantigt var det väl inte med datuet. I skriftform så är det inristat 9/11 i hjärnbalken när vi egentligen menar elfte september. Jag gillar det inte, men så farligt är det inte.

    aku’s last blog post..när ingenting finns att skriva…

  40. # 40 sth säger:
    Tuesday 04 Mar 2008 @ 23:51
    []

    dn var ej en källa som sådan, utan i dn skrev en persson som använde fakta från andra källor puhhhh

  41. # 41 sth säger:
    Tuesday 04 Mar 2008 @ 23:53
    []

    för det andra så fick du en länk till, som handlade om
    enjoy macdonals
    i dont äter ej skräp mat

  42. # 42 sth säger:
    Wednesday 05 Mar 2008 @ 00:04
    []

    http://www.immi.se/asyl/flykt95.htm

  43. # 43 sth säger:
    Wednesday 05 Mar 2008 @ 00:11
    []

    Du vet ju själv inte vad du länkar till så står det i sidan längst ner, asså e det inte från amnesty du har tagit sidan

    Fotnot: Amnesty International gör inga rankningar av länder,

    Freedom House är en privat stiftelse i USA(OJOJOJ enjoy macdonalds frihet typppp) som grundades av bland andra Eleanor Roosevelt för 60 år sedan. Stiftelsens klassificering av länder som fria och ofria brukar användas som en mätare av respekten för grundläggande demokratiska rättigheter i världens länder. Som i alla mätningar går det att hitta invändningar, men Freedom Houses klassificeringar är de mest använda i dessa sammanhang.

    för det andra löjligt att använda denna lista för även med denna så finns det länder som usa sammarbetar med, och inte u landshjälp då givetvis utan sammarbete, puuuusttt löjligt att jämmföra sverige med ett land som anfalit andra länder i latinamerika europa afrika mördat använt sig av tortyr och utbilldat andra till bom bästa tortyrmetoder mm mm bara en blind kan missa det, o du snälla TA REDA PÅ VAD AMNESTY TYCKER OM DET

  44. # 44 sth säger:
    Wednesday 05 Mar 2008 @ 00:21
    []

    Vad gäller ditt uttalande om dialektik och materialism så tillhör det den marxistiska skolan, dilaktik o meterialsim behöver man inte vara marxist( i det politiksa skalan för att tycka är rätt utan det e saker som tillhör vetenskapen idag, den läses i skolan och även i svenska handelshögskolan, man behöver inte tycka om politiken i marxismen men som ekonomistk struktr o hur ekonomin funerar med mervärdet kapitalets fallande tendens mm mm överprodutkion o paradoxen i kapitalismen, hög/lågkonjuktur o varför dom uppkommer i kapitalismen är defakto oavsett partitillhörighet) alla ekonomer idag känner till,skillnaden är hur och varför man ska ändra det system o det får du givetvis tycka vad du vill om, men ekonomiska vetenskapen läser man om i handelshögskolan, sedan så var dettta överkurs sa jag
    det du missar dom 3 byggstenarna i markanden e väsentlig du nämmde dom 2 men missa den tredje,

    få se om du kommer på:-)

    SUBCOMANDANTE MARCOS er vän i kampen-den felande länken-
    och det är faktiskt INTE den allenarådande ekonomiska skolan. Jag är, som du kanske förstått, inte marxist, och skriver således inte under på de marxistiska vanföreställningarna.

    Skandera du dina slagord om det får dig att känna dig stor och stark.

    Bara en liten tanke: enligt folkrätten var inte Kristallnatten fel – den skedde ju inom landets gränser. Så mycket är folkrätten värd. Diktatorernas bästa vän är och förblir folkrätten.

  45. # 45 sth säger:
    Wednesday 05 Mar 2008 @ 00:38
    []

    Skandera du dina slagord om det får dig att känna dig stor och stark.

    du skanderar dina(du sluta fort för du förstog själv ditt mistag typ enjoy :-) hamburger

    Bara en liten tanke: enligt folkrätten var inte Kristallnatten fel – den skedde ju inom landets gränser. Så mycket är folkrätten värd. Diktatorernas bästa vän är och förblir folkrätten.(dikatorns bästa vän är usa folkens fiende nr1)

    (Nu till lite folkrättskola)
    enligt folkrätten så får inte att annat land anfalla ett suveräntland, utan att ha blivit anfallen,
    detta ger inget land rätt att behandla sina medborgare hur som hellst, men inte ngt annat land rätten att anfalla andra länder med denna förevändning, så skulle vi verkligen ha vilda västern

    typ sovjetunionen tycker inte om hur usa behndlade sina svarta då med förevändning av det anfaller dom o bombar texas(bara ett exempel)

    irak gillar inte iran,usa gillar ej venesuela,iran gillar ej usa, turkiet gillar ej grekland mm mm mm mm
    utan folkrätten e vi farligt ute, då kan helt plöttsligt sverige bli en delrepublik till usa, om fel regering kommer till

    ett folk ska göra sig fria själva, ingen ska eller kan bomba mej o mitt hus för att(som påstått) göra mej fri från min ledare( i dett fall som alla vet olja)

    Jag själv har bakrund i ett land med militärjunta vi gjorde oss fria själva inte hoppades vi att ett annat land skulle bomba oss inte skulle jag villja att mitt barn,mor far kommpis,granne,dog för att komma o välja våra reprsesetanter mm mm mm mm mm mm ja listan kan göras lång på olika brott en okuppationsmakt gör sig skylldig till

    ps, men det finns många andra sätt att hjälpa till med om man anser att ngt är orätt i ett land, alla länder har rätt till en utrikespolitik givetvis, men får ej anfalla andra

    GÖR IRAK TILL ETT NYTT VIETNAM
    SUBCOMANDANTE MARCOS er vän i kampen-den felande länken-

  46. # 46 Libertarian säger:
    Wednesday 05 Mar 2008 @ 21:48
    []

    Suck… Dina kommentarer spär verkligen på min uppfattning om dig och dina politiska villfarelser. Du är för blind för att se och för döv för att höra. Du lever i dina kommunistiska villfarelser. Du förespråkar ett förtryckarsamhälle, jag vill ha ett fritt samhälle. Där går den enda skiljelinjen. Jag låter dig därför sitta där i ditt hörn och sakta förtäras av ditt löjliga och patetiska USA-hat. Enjoy.

  47. # 47 sth säger:
    Saturday 08 Mar 2008 @ 14:51
    []

    Du vill ha förtryck och ockupation av irak inte jag,sen får du tycka vad du vill
    din drömvärld ser ut som den gör, vassegod

    jag hatar ej usa det finns många i usa som tycker som jag gör, jag hatar system ej länder eller människor, du därimot hatar människor o länder,vänd ej på det du tycker jag har alldrig sakt så som du säger, jag pratar för mej själv tack, lägg ej ord i min mun
    tack

    och no i dont enjoy, Enjoy your Happy Meal(ty jag äter ej skräp mat) stödjer ej en kedja som underbetalar sina anställda, och som i tex sverige använder svartastädare som dom använder som slavar, enjoy du,jag vägrar
    jag enjoyar av andra saker och ej av macdonals;-)

    GÖR IRAK TILL ETT NYTT VIETNAM
    SUBCOMANDANTE MARCOS er vän i kampen-den felande länken-

  48. # 48 Miss N. säger:
    Tuesday 20 May 2008 @ 13:27
    []

    Kunskap är makt :COOL:

← Ribba, or no ribba
3x ägd av en fåtölj →

  • Senaste kommentarer

      • Tuesday 09, Aug 11, 23:17
        Neal Kardec om Hönsmammans dynasti:
        "Studion i det här fallet, No Fear Tattoo är extremt proffsiga och seriösa. De har funnits sedan..."

      • Monday 11, Apr 11, 21:09
        Gerolidonisahachal om The Flag of Earth:
        "Botoo: dem första fler celliga organismerna bildades från ca 700-500 miljoner år sen, dem..."

      • Thursday 10, Mar 11, 22:46
        jeremia om Jan Josefsson, du är en idiot.:
        "Ser man inte vad detta är för form av program eller …ja någon skrev att man ska..."

      • Friday 11, Feb 11, 19:32
        Ronin om Arlaharen har dig på kornet:
        "http://www.domesjo.com/images/ Funny/arlaharen/"

      • Thursday 16, Sep 10, 00:45
        Jejje om Poliser leker “Beck”:
        "Sämsta blogg jag läst. Polisen gör ett kanonjobb och det är bara kriminella som inte..."

  • Senaste pingbacks

      • Friday 16, Sep 11, 15:51
        Brockmans blogg
        pingade: 1+1=FRA

      • Thursday 30, Dec 10, 00:16
        Brockmans blogg
        pingade: Vi lever i en diktatur

      • Sunday 12, Dec 10, 01:32
        polymeriska tankar
        pingade: Måndag!

      • Monday 15, Nov 10, 22:47
        polymeriska tankar
        pingade: 4 years, chiseled in a heart

      • Friday 19, Feb 10, 17:33
        Jesper Berglund
        pingade: Besviken

      • Friday 19, Feb 10, 15:31
        Christian Engström, Pirate MEP
        pingade: Vem är knäpp?

  • Arkiv

    • [+]2009 (55)
      • [+]November (7)
        • Måndag! 11/23
        • "Det var jag som kasta" 11/18
        • Luckily I speak leet 11/12
        • Tommy skrattar 11/12
        • Ni har tvingat min hand 11/11
        • Maila tyst 11/07
        • Besök i berget 11/06
      • [+]October (5)
        • Reporting is easy, thinking is hard 10/22
        • Mina två eller tre sekunder i det spanska rampljuset 10/21
        • Vad hände med PI? 10/17
        • Shut up woman, get on my horse. 10/17
        • Och hur var det här då? 10/15
      • [+]June (6)
        • Sommarstängt 06/22
        • En halvsen timme på Sveriges nationaldag... 06/07
        • The Flag of Earth 06/06
        • Skämmes tamigfan, Telia. 06/03
        • Bannlys dessa anarkistiska vardagstyranner från allmän plats! 06/01
        • Demokrati är COOLT! 06/01
      • [+]May (10)
        • Min räddning är här! 05/27
        • K.O.N.T.R.O.L.L. 05/27
        • En KRISTDEMOKRAT?!?! 05/21
        • Torka 05/17
        • Twitteflonminne 05/17
        • Du har väl betalt din internetavgift? 05/09
        • Det tysta lidandet av sömnproblem.. 05/09
        • Dan Fogelberg had it.. 05/09
        • Glöm aldrig... 05/08
        • Experiment: Hur mycket publik information kan du få reda på om.. 05/05
      • [+]April (13)
        • S.K.Y.N.E.T 04/30
        • Time.com precisionshackat! 04/28
        • Ett litet ljus av hopp 04/21
        • Gammal goding, Pontén blir ägd. 04/21
        • För integriteten, framtiden, och friheten. 04/20
        • Society reborn, and/or why I love the Internet 04/18
        • Omegle.com (2) 04/17
        • Omegle.com 04/17
        • Stor i orden liten i universum 04/10
        • Niklas Svensson - Sug internetpåle 04/10
        • Risken finns att vi är körda sedan länge 04/09
        • Den sociala dödsdomen 04/09
        • Bahnhof utlokaliserar till Ukraina 04/01
      • [+]March (10)
        • Kryten, atomubåtar etc. 03/31
        • GG Telia 03/26
        • Sjuk ledighet 03/26
        • NI ÄR MAKTLÖSA 03/26
        • Förbjud våldsam underhållning! 03/17
        • Nu jävlar Janne.. 03/17
        • Corporational Singularity 03/17
        • From the Globen to Beijing 03/16
        • Teflonminne is BACK. 03/16
        • Var fan är min lönecheck om jag får fråga?! 03/01
      • [+]February (2)
        • Kokoballoo 02/22
        • What he said -> 02/06
      • [+]January (2)
        • Fåtöljen drf 01/20
        • Ja. Vem? 01/02
    • [+]2008 (189)
      • [+]December (23)
        • 2008 - Uppsvingens och nacksvingens år 12/31
        • Teflonblomma 12/28
        • Julafton 2008 12/26
        • Garvometern 12/25
        • Teflonminne rimmar åt dig 12/24
        • Fildelning är väl inte så jävla DÖDEN? 12/18
        • IPRIM 12/18
        • Juletid utan frid 12/18
        • What? 12/17
        • Blixtsnabb notis 12/15
        • Lolcats and nobel prizes 12/13
        • Farväl Alter Ego, vila lugnt. 12/10
        • Jag kommer bli stenrik tack vare IPRED 12/07
        • Rimstuga: Blandade ölsorter 12/07
        • Rimstuga: Mp3spelare 12/06
        • Facebook or no facebook 12/06
        • Juletid är rimstugetid 12/06
        • En snabb notis 12/06
        • Anpassning, en svår fråga 12/06
        • Det här kallar jag moves 12/06
        • Kanske jag kommer gå på krogen igen 12/06
        • Vinden får anpassa sig när du sytt ett dåligt segel? 12/05
        • Mentalsjukhus och dollarsedlar 12/01
      • [+]November (7)
        • En kartong under katarinahissen 11/27
        • Skämmes tamigfan, skämmes 11/26
        • Vem hjälper mig bli miljonär? 11/21
        • ... 11/11
        • Vad vore en bal på slottet... 11/07
        • Jan Josefsson, du är en idiot. 11/06
        • Aninos Ultimata Kwestionär 11/05
      • [+]October (5)
        • Wazzaaaaaap? 10/26
        • Vissa reklamare alltså.. 10/23
        • Mymlintervju 10/14
        • Vi lever i en diktatur 10/11
        • Arlaharen har dig på kornet 10/07
      • [+]September (8)
        • Är det kanske mitt fel? 09/28
        • Pynta med mynt är dymt 09/21
        • FRA and the end of the world as we know it 09/18
        • Siewert, noll koll havreboll 09/18
        • Könskvotering var inte vår idé 09/18
        • Tag-team i okunskap 09/09
        • Yrsa "The Destroyer of Worlds" Stenius 09/06
        • It's a slippery scoop 09/01
      • [+]August (12)
        • FRAdar 08/26
        • Musslor á la nef 08/23
        • Det här med kärlek 08/22
        • Hitler Hitler Hitler Hitler 08/22
        • Tips: Hoodboard.com 08/20
        • Henrik? Vad håller du på med? 08/19
        • Att skriva, eller inte skriva 08/15
        • Inifrån.. vadå egentligen? 08/15
        • Bli en Chilireccare du också 08/15
        • Hjulbent suicidal minröjare 08/12
        • Hemligheten är ute 08/10
        • Regression 08/07
      • [+]July (21)
        • Min fredag 07/26
        • Hans har hittat en bajslucka 07/19
        • Piracy is a crime! Eller öh.. 07/19
        • About kwout 07/18
        • I kina käkar de ... 07/18
        • Vemvaresomkasta?! 07/17
        • Boknördstest 07/17
        • Vår piedestal á principus 07/14
        • Corren försöker svärta ner bloggarna 07/12
        • WARNING, DANGEROUS 07/12
        • Glenfarclas, 12yr 07/09
        • Sverige, en fotnot i IT-historien 07/09
        • Internetflytt 07/09
        • D(A)MP 07/08
        • Bananrepubrecap 07/07
        • Medborgarlön 07/06
        • Sluta dumförklara mig, Tolgfors 07/06
        • Nollvision, Schmollvision 07/05
        • Ödets timme är slagen 07/05
        • LSD-TV 07/05
        • Äntligen 07/04
      • [+]June (10)
        • Heed the voice of freedom & choice 06/29
        • 1+1=FRA 06/29
        • Att sitta i skiten 06/29
        • F(RA)örlåt mig 06/26
        • Besviken 06/20
        • Tio dagar senare 06/20
        • Allan Ballan gör bort sig i brallan 06/10
        • Vem är knäpp? 06/04
        • Bostad sökes 06/01
        • SVT - "FRA TELEVISION" 06/01
      • [+]May (16)
        • Reportrar borde börja RAPPORTERA 05/31
        • FAIL! 05/31
        • Shake it papabear! 05/27
        • Tystnad är samtidens vrål 05/26
        • ARR MATEY! 05/24
        • 12/72h 05/21
        • I'm not as think as you drfunk i am.. 05/18
        • Reklamfascisternas himmelrike 05/18
        • Ett ansikte från förr 05/17
        • Förbannade hockeyskit 05/14
        • Eventuell ICA-bojkott 05/10
        • Gräv inte ner er, stick och brinn 05/07
        • Kommentarer tillbaka 05/07
        • Vänta till efter fem 05/06
        • Herr Gårman och sätter ned foten 05/06
        • Jag ser er trots att jag är tyst 05/03
      • [+]April (18)
        • Skyll dig själv Engla! 04/29
        • Andrew andrew andrew 04/29
        • Filmdatorer is the shit 04/27
        • En tredjedels historia 04/27
        • Dumjävel 04/26
        • Klottrare beware! 04/24
        • Äggsoppa 04/23
        • Förbud förhud, för Gud! 04/21
        • Fru Fortuna vs Murphy 04/19
        • Norden med en bild 04/16
        • Tjugofyra frågor 04/16
        • Teflonminne 3.0 04/15
        • Teaser 04/14
        • Sympategoister 04/11
        • Skatteverket über alles 04/10
        • Wee wee time 04/09
        • Jag strippar 04/09
        • Som en gummiboll.. 04/02
      • [+]March (20)
        • (Afton)blaskig journalistik 03/31
        • Upphovsmätt 03/29
        • Wzupniggahpleaze 03/27
        • Teflonminne online 03/26
        • Service Schmervice 03/24
        • Fucked up contest 03/24
        • The Dirty Sanchez 03/24
        • D'oh! Eureka! Homosex! 03/18
        • Google this, mofo 03/18
        • Teflonminne vs. DuPont 03/16
        • Teflonminnetestet 03/16
        • 202100-5521 03/11
        • Tågfönstrets mystik 03/10
        • History Fills 5101520 03/07
        • Arbeit macht IT 03/05
        • ZzzzwowoSCHAA! 03/05
        • 3x ägd av en fåtölj 03/03
        • Hämnden som drivkraft 03/02
        • Ribba, or no ribba 03/02
        • Bloggdöden 03/02
      • [+]February (20)
        • Kolon D 02/27
        • Alltså... WOW! 02/27
        • Time wasted? 02/24
        • Rumor has IT 02/23
        • Förhoppningar 02/22
        • Dansen vi dansar 02/22
        • Slöseri med tid 02/16
        • Svar från ICA 02/11
        • Vlog: Borlänge, nikotinistens nemesis 02/07
        • Sannerligen ett WTF? 02/07
        • Vlog: Uncut 02/07
        • Jaktsäsong: Idiotbrudar 02/07
        • Modeblogg, Schmodeblogg 02/07
        • Jobb: CCL av MMMMMDCC 02/05
        • De Fem Stegen 02/03
        • Jag skapar: Viljestyrka 02/02
        • Middagsbjudning 02/02
        • Bloggträffen 02/02
        • Bloggkartan.se 02/01
        • Vlog: Bloggarträff 02/01
      • [+]January (29)
        • Jobb: Fistid 01/30
        • Avslöjad! 01/27
        • Din jävla knarkare 01/27
        • Nackdelen med att vara vuxen 01/27
        • Modebloggar är billiga horor 01/26
        • Tillgång och efterfrågan 2 01/25
        • Run, before he finds you 01/25
        • Jobb: Trehundratjugosjutyp? 01/23
        • Jobb: Som splitternya kängor 01/22
        • CSS och Vlogging 01/20
        • Sju rispor i teflonpannan 01/20
        • Tillgång och efterfrågan 01/19
        • Rökare är värre än terrorister 01/19
        • Jobb: Nattvakandet 01/17
        • Jobb: Chocken 01/16
        • Jobb: Ankomsten 01/16
        • Premiärnerver 01/15
        • En ny morgondag 01/13
        • Servern hostar blod 01/12
        • Ett annat teflonminne i knipa 01/12
        • PI - Den rebelliska pixeln 01/11
        • Fem teflonminnen 01/08
        • Gårdagens modell = framtidens modell? 01/07
        • Söndags-roundup v1.08 01/06
        • Paraplegiska millipeder 01/05
        • Retroblogg: John Deere event 01/05
        • Jag skapar: Mechanicalanimal 01/05
        • Allt detta har redan hänt.. 01/04
        • Rör inte mina raketer 01/02
    • [+]2007 (159)
      • [+]December (50)
        • Nollsju, nollåtta, beh? 12/31
        • Samvetet sviker 12/30
        • RrrrRrRrRrRrr 12/30
        • Har du klent mjöl i påsen? 12/27
        • Trägen vinner 12/27
        • Den dag då du blir jag 12/26
        • Från mig, till er.. 12/24
        • Akut rimstuga 2007 - Leverans 2 12/23
        • Akut rimstuga 2007 - Leverans 12/23
        • Hej jag är efterbliven 12/22
        • Akut rimstuga 2007 12/22
        • Rimbeställningar mottages 12/21
        • Mnemiopsis Leidyi 12/21
        • Barbablogg 12/21
        • Blogger/Blogspot = BOJKOTT 12/20
        • Grisröv gånger två 12/20
        • Hulloh mistah alienz? 12/19
        • Jag skapar: Det var en gång.. 12/17
        • Selektiv objektiv subjektivitet 12/17
        • Söndags-roundup v50 12/16
        • I Sverige är vi alla laglösa 12/15
        • Telia skyldiga till våldtäkt 12/15
        • B-Portalen del III 12/15
        • Du är bara en arbetare 12/15
        • En ögonblicksbild 12/14
        • 0.00333333333 procent 12/14
        • Kukar, Fittor och andra människor 12/14
        • B-Portalen del II 12/13
        • D e f1 7kt eg, lr? 12/13
        • Fildelarens egen blogg 12/12
        • Än slank han hit, än slank han dit 12/12
        • Brun hårig sjuk sköterska 12/12
        • Föräldrars idioti 12/11
        • Rent piss i muggen 12/11
        • Jag skapar: Munkben 12/10
        • Du doftar, eh, elbrand? 12/10
        • Drömloggar 12/10
        • Karikatyrmoralen 12/09
        • Söndags-roundup v49 12/09
        • Roliga hack, tack! 12/08
        • Plus är minus 12/07
        • Svenska köttlotteriet 12/05
        • Flyga-som-en-vante-land 12/05
        • För lite rumpsex på kumla 12/05
        • Sju sjungande sjubbskinn 12/04
        • Transportsträcka 12/03
        • Söndags-roundup v48 12/02
        • Teflon Eventmarketing 12/02
        • Pendulum humdidum 12/02
        • Vad säger din T9 om dig? 12/01
      • [+]November (45)
        • Hängivna somalier 11/30
        • B-Portalen 11/30
        • Nyfikenienstrutis Piluttadigcancer 11/30
        • Murder! Insanity! Death! 11/29
        • En krammer til Osama 11/29
        • Pansarkryssaren mot horbyn 11/28
        • Eldklotter indeed 11/27
        • Straffa offret istället 11/27
        • Svackor och piratskägg 11/27
        • Barbapappa beware 11/25
        • Söndags-roundup v47 11/25
        • Den Gamla Goda Tiden 11/24
        • Ät inte frukt 11/24
        • Ett virus om dagen... 11/23
        • En flashback till Flashback 11/21
        • Ett finger i stjärten 11/21
        • Jag skapar: Trapped 11/20
        • Kassa föräldrar 11/20
        • Dyrbara tårar 11/18
        • Söndags-roundup v46 11/18
        • Moral? Haha visst. 11/17
        • Ett hajbett för en korv 11/16
        • Vetenskaplig rökridå 11/16
        • ICA, en soldats historia 11/15
        • 11 600kr penis, tack. 11/14
        • Retroblogg: Vad sa du? 11/13
        • Jag skapar: Namn saknas 11/13
        • Spidey eller Venom? 11/13
        • Matrixmodellen, en önskedröm? 11/12
        • Söndags-roundup v45 11/12
        • Känslokameleont på gott och ont 11/09
        • Det var droppen! 11/09
        • Hönsmammans dynasti 11/08
        • Finland importerar våld 11/07
        • Joelbitarhjälmen 11/07
        • Vårdslösa översättningar 11/07
        • 340 sextiljoner IP-adresser 11/05
        • Nattligt meckande 11/05
        • Klara, färdiga, JUL! 11/04
        • Söndags-roundup 11/04
        • IT-Banan? 11/03
        • Intro: Jag skapar 11/02
        • The little icke-nyhet that could 11/02
        • Sandmackor & Geggamojjamix 11/01
        • Achmed the Terrorist 11/01
      • [+]October (40)
        • 100 skäl att dissa Vista 10/31
        • Löjeväckande fantasisiffror 10/31
        • Ingen bryr sig 10/30
        • Sluta sparka på bordsbenen 10/30
        • Pingbackstorm 10/30
        • Poliser leker "Beck" 10/29
        • X-Finger 10/29
        • Välkommen! 10/28
        • Avbookad 10/26
        • Who r u? 10/26
        • Humor och Hat 10/26
        • Bahnhof über alles 10/26
        • Nästa land till rakning? 10/24
        • Nakna män 10/24
        • Va?! Vad sa du?! 10/23
        • (Retro) Squawks 10/21
        • Det var TV-spelets fel 10/19
        • Pedigree Puckon 10/18
        • FUSK! 10/17
        • Peters utmaning 10/17
        • Stureplanstofilerna 10/16
        • Facehook 10/15
        • Sarkastisk applåd 10/12
        • Pang pang, splatt 10/12
        • (Gästblogg) Drivande drev på drift 10/11
        • Akta dig, det är cancer! 10/10
        • (Retro) T9, Själens spegel 10/09
        • C64 Nostalgi 10/09
        • Crazy in the coconut 10/08
        • Pang, du är död 10/08
        • 22:00, god morgon 10/08
        • Demonen 10/08
        • Aj, min fot! 10/06
        • Jag köpte ett par skor.. 10/05
        • Två fel = ett rätt? 10/05
        • 01010011 01010100 01001111 01010000 10/05
        • Välkommen till kafferepet 10/03
        • Duracell? Bah! 10/02
        • Good riddance 10/01
        • Karma? Bah, sånt hittepå. 10/01
      • [+]September (8)
        • Clear! *ZAP* 09/30
        • Sondmatade fekalier 09/29
        • Censuren i Sverige? 09/28
        • Epilog 09/27
        • Icke förvånad.. 09/27
        • Rätt så tarvligt.. 09/26
        • Offerkappan passar inte 09/25
        • Skamgrepp i lågvatten 09/25
      • [+]August (1)
        • Memory is for quitters 08/21
      • [+]July (2)
        • Death and destruction 07/13
        • Who's who? Who does what? Why? 07/02
      • [+]June (2)
        • Lesson learned 06/19
        • *SPRKZT* 06/02
      • [+]April (6)
        • MMS Battle v1.0 04/27
        • *snyft* 04/20
        • Guns don't kill people 04/19
        • Autonoma Automatkarbiner 04/10
        • [Glauuud-Pauusk] 04/07
        • The day is what you make it, yeah right. 04/05
      • [+]March (3)
        • Overflow: Hidden was the key 03/23
        • Now scrub 't deck befer i keelhaul ye, ye filthy landlubber! 03/21
        • 06:51, press return. 03/14
      • [+]February (1)
        • Törnrosa vaknar... 02/10
      • [+]January (1)
        • The stuff i make. 01/03
    • [+]2006 (25)
      • [+]December (2)
        • Januärejuligen januärejuligen ojulenvara framtillpåska 12/27
        • Alltså. HAY GUISE! 12/17
      • [+]September (2)
        • Ska vi stanna, eller? 09/29
        • Fågelinfluensan, var fan tog den vägen etc 09/07
      • [+]August (2)
        • Pressen kan dra åt helvete, jävla tattare 08/28
        • Dyngrak silverfisk 08/02
      • [+]June (6)
        • Houston, we have a problem.. 06/28
        • Primo, Ninja och ??? 06/23
        • Edmund af Pengastinn 06/17
        • Reservblogg watch'n'go 06/11
        • Nightly ranting 06/10
        • Telia.se våldtog oss i ansiktet 06/03
      • [+]May (2)
        • CDON.COM våldtog oss i ansiktet 05/19
        • Bla bla... blabla... bl.... grmml... zzzz 05/02
      • [+]April (1)
        • You win the internet 04/12
      • [+]March (2)
        • kindness rekindled.. YEAH RIGHT 03/28
        • Kaboom 03/15
      • [+]February (5)
        • rm -rf REM 02/28
        • Copycat goes splat 02/27
        • Stålfarsan 02/22
        • Igelkottar på E4an 02/18
        • Baladali, Baladala, Mumidumi dom dida osv. 02/03
      • [+]January (3)
        • ... 01/25
        • IP-Feletån, Google Earth och Pseudonarkolepsi 01/19
        • TEMPO!? 01/11
    • [+]2005 (40)
      • [+]December (6)
        • We wish you a merry glögg i näsan 12/31
        • Intermission 12/20
        • Årets två mest efterblivna amöbor har utsetts :) 12/15
        • Blink, blink, blink, blink... 12/15
        • OMG If you read all of this i will shoot you 12/07
        • Russian hedgehogs should not bear arms 12/02
      • [+]November (19)
        • Ordgranater och verbskottsalvor 11/28
        • Drugs, diabolic of just.. stuff? 11/26
        • Obsessionsequence initiated 11/25
        • Bindgalna eskimåer med motorsågar 11/22
        • Nattens trygga famn 11/22
        • Flatlining, fun for the whole family! 11/20
        • We bomb countries that drink tea 11/18
        • 4 years, chiseled in a heart 11/16
        • Nattligt avbrott + dagligt benbrott 11/14
        • Förbjud det, Amen. 11/13
        • Fruktmaskinen skevar.. 11/12
        • Fruktmaskin? 11/10
        • A tribute to the rumpa 11/09
        • En känga i nyllet på Boxer-Robert 11/07
        • Stjärna skratt stjärna 11/06
        • w00t! 11/06
        • I have no idea what you're talking about.. 11/03
        • Alla dessa jävla beslut 11/02
        • Cykelapans vrede 11/01
      • [+]October (15)
        • UngDUMsgarantin 10/28
        • Frank i P3, 100 ord 10/25
        • OMG WTF? 10/24
        • Be a gentleman, gentle, man, got it? 10/20
        • VI LYSSNAR PÅ SURROUNDSOUND, FATTARU? 10/19
        • Pissed off 10/18
        • We don't like you, go away 10/17
        • No more kvällspress 10/16
        • Winter winter everywhere 10/14
        • Noll nio noll ett, tagit dos, piip! 10/13
        • Borta bra men hemma bäst 10/12
        • Pneumatisk käpphäst 10/10
        • Katatoniska kemoterapigiraffer 10/09
        • Vi lirar om släktklenoderna! 10/08
        • Kvinnan är överlägsen mannen 10/07

  • It'sa me, drf!

    Teflonminne is rolling, the others are stoned.

  • RSSFeeda på inlägg
    RSSFeeda på kommentarer


  • Senaste inlägg

      Monday 23, Nov 09
    • Måndag! @ 13:09

    • Wednesday 18, Nov 09
    • “Det var jag som kasta” @ 14:03

    • Thursday 12, Nov 09
    • Luckily I speak leet @ 19:11
    • Tommy skrattar @ 17:46

    • Wednesday 11, Nov 09
    • Ni har tvingat min hand @ 12:05

    • Saturday 07, Nov 09
    • Maila tyst @ 17:15

    • Friday 06, Nov 09
    • Besök i berget @ 12:08
  • Kategorier

    • Allvarligt (145)
    • Gästblogg (1)
    • Humor (77)
    • Jag drömmer (6)
    • Jag skapar (13)
    • Jobb (9)
    • Personligt (123)
    • Rants (54)
    • Retroblogg (5)
    • Roundup (11)
    • Vackert (29)
    • Video (7)
    • Vlog (6)
    • Övrigt (15)
  • Jag läser varje dag

    • Andra Sidan
    • Bad Girl Nini
    • Blogge Bloggelito
    • Christian Engström (pp)
    • Cynism
    • Deep|edition
    • Drottningsylt
    • Engrafiteremit
    • Enligt Min Humla
    • Herr Klokboks Kollektion
    • Isabella Lund
    • Jonie
    • Kobbah
    • Lifter DC
    • Louise P
    • Med Vingar av Glas
    • Mickey J Barczyk
    • Miira
    • Opassande
    • Oscar Swartz
    • Polymeriska Tankar
    • Stationsvakt
    • Studiomannen
    • Sugbloggen
    • The “t” in wicked
    • The real mymlan
    • Ur hjärtat



Bloggportalen.se
Creeper
Bloggtoppen.se
Add to Technorati Favorites

Creative Commons License
MediaCreeper


Teflonminne © 2008. Leker med WordPress 2.8.4 CMS-Plattform
Inlägg och Kommentarer.

Prosumer 1.4.2 skapat av Nurudin Jauhari, Moddat av drf