Eventuell ICA-bojkott
ICA lurar lite på att sluta sälja tobaksvaror, om det sker är det jag som klipper mitt ICA-kort som jag hittils använt tillsammans med 360 000kr av inköp. En bra bit över en kvarts miljon har jag swipeat det där kortet för men jag klipper det direkt och kommer aldrig att handla på ICA igen om de lägger av med cigarettförsäljningen, någonstans för fan botten vara nådd.
Dessutom undrar jag vad fan Fredrik Söderhielm på Non smoking generation har rökt för bark som kläcker ur sig:
– Ica skulle vinna kunder på att ta det här ett steg längre. Vad det handlar om är att få barn och ungdomar att inte börja röka. De som vill köpa tobak kan hitta det i tobakshandeln. Det är konstigt att sälja ett dödsmedel i livsmedelshandel, säger han.
Vem fan försökte köpa cigg på ICA när man var en liten skitunge och började röka? De enda som kunde komma undan med sånt var invandrare med hårväxt som kom raka vägen från hårjävulen själv, alla vanliga småungar med nikotinsug/ciggsug sökte upp den mest slummiga “turkaffär” som fanns i närheten som rekommenderades för sina “lösa tyglar”. Att sluta sälja cigg i en livsmedelskedja för att påverka ungdomar att inte börja röka är fan så dumt det kan bli. Idiot.
Förresten, vill ni veta hur många procent av världens befolkning som varje år dör i tobaksrelaterade sjukdomar?
0.81 promille. Närmare bestämt 0.081666667 procent. Sorgligt eller hur? Eller öh. Inte.
Uppdatering:
Enligt Min Humla skrev oerhört bra om detta och hör och häpna så har andra sidan också utstött ett vrål, det var länge sedan! Christermagister plitade ned lite tankar också, helt klart läsvärt.







Saturday 10 May 2008 @ 00:53
[]
Alkohol, glass och godis är också dödsmedel, har jag hört. Jag tänker då inte ta ansvar för mitt liv, det är någon annans jobb.
:)
Ylva’s senaste bloggpost.. Piracy
Saturday 10 May 2008 @ 01:35
[]
Ylva:
Ja någonting ska man väl betala skatt för, för fan.
Saturday 10 May 2008 @ 08:05
[]
jag är så gammal så att i min ungdom var det ingen åldersgräns på cigg. fritt fram alltså.
Dödsmedel.. då måste ica sluta sälja kaustiksoda, diverse andra rengöringsmedel, pyttesmå leksaker, plastkassar, insektsmedel, såndär grädde i sprayburk osv osv. Blir väl bara ekologiska morötter kvar. Nej, förlåt, jag glömde, ica har ju inte så mycket ekologiskt
Saturday 10 May 2008 @ 09:19
[]
Du och andra rökare kanske slutar handla på ICA. Men samtidigt kommer ICA att få många nya nöjda kunder. Det är naturligtvis upp till ICA-handlare att bestämma sig vilken sorts klientel de vill ha: knarkare eller inte.
Jag kommer definitivt stödja den ICA-handlaren som slutar sälja cigagetter i min hemstad.
Saturday 10 May 2008 @ 09:43
[]
hanne: har du någonsin svurit över att ica säljer tobak till andra? Jag förstår inte varför folk plötsligt skulle säga “äntligen! en butik som inte säljer tobak, där ska jag handla!” Kom igen, det är bättre att bry sig om saker som iaf påverkar en, som priset på maten…
Samtidigt vet jag inte om jag håller med drf. Alkoholister (och alla andra) måste ju ta sig till systemet, varför inte rökare?
Andreas’s senaste bloggpost.. Förläng dygnet nu!
Saturday 10 May 2008 @ 10:21
[]
8 promille är förstås 0.8 procent. 8)
Saturday 10 May 2008 @ 11:27
[]
[...] Då har man vunnit mycket. Det gäller att se till att de inte hamnar i samma fälla som jag gjort! Teflonminne påpekar däremot mycket riktigt att Ica kanske inte är den huvudsakliga källan till cigaretter [...]
Saturday 10 May 2008 @ 13:01
[]
[...] Teflonminne och Kulturrevolution har skrivit jättebra om detta! [...]
Saturday 10 May 2008 @ 13:08
[]
Håller med dej!
Jag blir mest less på att vi människor ska omyndighetsförklaras….
Har länkat till ditt inlägg o hoppas att det är ok?!
Ha det gott!
/BountyLady
Saturday 10 May 2008 @ 14:36
[]
Drottningen skrev:
Mjo det minns jag också, det var ju trots allt bara elva år sedan lagen infördes, även om många affärer redan ett par år innan hade infört 18årsgräns på eget initiativ.
hanne skrev:
Alltså jag förstår dig inte riktigt, det är ju inte direkt så att vi röker inne i affären?
Andreas skrev:
Jag tycker iofs (oväntat eller hur) precis tvärtom, att alkohol inte heller ska vara bannlyst till glasapoteket utan ska gå att köpa i andra butiker istället, som förstås ska ha öppet på söndagar, och senare än kl 18-20.
McVicar skrev:
Ah, tack för att du uppmärksammade mig på slarvet, det ska förstås stå 0.81 promille, inte 8.1 promille. Fixat nu. :)
BountyLady skrev:
Man behöver aldrig fråga om det är ok att länka, så ja det är förstås helt ok. :)
Saturday 10 May 2008 @ 15:12
[]
hm, jag vet inte riktigt nu. Med tanke på att lika många minderåriga super som röker, nej förresten fler super, så verkar “system bolagets” (sic) monopol inte ha någon inverkan på den punkten. Och vuxna är kapabla att ta hand om sig själva.
Det kanske borde tas tag i det grundläggande problemet, att folk vill röka/supa ner sig, istället för att hindra dem som redan vill.
Andreas’s senaste bloggpost.. Förläng dygnet nu!
Saturday 10 May 2008 @ 15:17
[]
Är ju artigare att fråga juuu!
Saturday 10 May 2008 @ 15:21
[]
Andreas:
Jag ser dock inget problem i att folk vill supa ner sig / röka ner sig, min åsikt är att det ska vara fritt fram att göra det om man nu vill, jag betalar så snuskigt mycket skatt för vård jag inte utnyttjar att jag anser mig ha rätten att åtminstone få _välja_ att göra båda ovanstående saker om jag nu känner för det. Något kul ska jag väl få göra för de 5-7 miljoner jag slutligen kommer ha betalat till samhället.
EDIT:
Förtydligande, jag tycker att det ska vara fritt fram för vuxna, jag har inget emot åldersgränsen som är satt, den får gärna vara kvar.
Saturday 10 May 2008 @ 15:47
[]
drf: fast, skulle inte skatten bli lägre ifall folk inte gick och dog i cancer?
Och vad jag menade var nog att det faktum att folk röker/super ligger i kulturen. Om den skulle ändras skulle kanske inte lika många vilja röka/supa. Det är alltså absolut inte fel att vilja det, men jag tror att samhället skulle tjäna på att dra ned kvoten litet.
Andreas’s senaste bloggpost.. Yay
Saturday 10 May 2008 @ 16:58
[]
Andreas:
Jag vet faktiskt inte om inkomstskatten skulle sänkas om färre dog i cancer, möjligt att tobaksskatten skulle sjunka om man slutade få cancer av att röka men jag törs inte spekulera om det heller. Jag tycker dock att det är ansvarsfullt att röka, för oddsen är höga att jag dör innan jag hinner pensioneras istället för att sitta på röven i mitt ekologiska grönsaksväxthus och äta morötter och meditera i trettio år med betald pension innan jag slutligen trillar av pinn.
Saturday 10 May 2008 @ 17:33
[]
Andreas skrev:
Det är frågan om det… för då sitter vi här om 50 år och har massor med dementa 80-nåntingåringar som mår väldigt bra fysiskt, men som är knepiga i huvudet och det är inte billigt att hålla reda på. De flesta gamla klarar sig iofs rätt bra hemma, men totalt så blir det ju fler dementa då och fler som åtminstone behöver hemtjänst.
Saturday 10 May 2008 @ 18:01
[]
drf och drottningen:
Så kan man ju också se det…
Kapitalism ftw med andra ord :P
Andreas’s senaste bloggpost.. Yay
Saturday 10 May 2008 @ 18:17
[]
Andreas: flåt ;) Å andra sidan… om 50 år så kvittar det ju för oss ändå. Antingen är vi fattiga pensionärer eller döda, så låt nästa generation ta hand om problemet
Saturday 10 May 2008 @ 22:04
[]
[...] något, även om jag inte alltid vill erkänna att jag har haft fel. Nu senast insåg jag hos drf att jag faktiskt inte har någon anledning att ogilla rökning i sig, även om jag kan ogilla när [...]
Saturday 10 May 2008 @ 23:01
[]
Jag köpte en kniv i en ica-affär en gång.
emma’s senaste bloggpost.. Det är tur att man har internetkompisar som piggar upp en
Sunday 11 May 2008 @ 01:08
[]
Men alltså. Jag röker. Som fan. Men ärligt så orkar jag inte uppröras öer diverse inskränkningar. För nånstans längst där inne så vill jag ju sluta. Jag vill inte dö i lungcancer när jag är 41. Jag vill inte få kol och inte kunna andas. Det vill jag ju inte. Och alla ansträningr för att få mig att sluta är helt okej för min del. Inte för att dom hjälper särskilt. Inte för att jag röker mindre nu än förr. Men nånstans kanske för mina barn eller nåt. För jag vill för fan inte att mina barn ska röka.
mymlan’s senaste bloggpost.. en måndag i helvetet
Sunday 11 May 2008 @ 01:24
[]
mymlan:
Än en gång det här med barnen, tror du att dina barn – om de nu känner för att börja röka – kommer försöka köpa cigg på ICA/COOP? Nej, de kommer gå till samma affärer som jag gjorde när jag var för ung, och de kommer knappast sluta sälja cigaretter i första taget.
Så jag frågar mig än en gång, vad är det för poäng att motivera det eventuella borttaget av cigaretthyllan med att “ungdomar inte ska börja röka”?
Utöver det tycker jag att det känns lite kymigt att bara för att du inte klarar av att sluta röka på egen hand så ska vi andra som faktiskt inte har lust att sluta röka få det jobbigare att få tag på cigg.
Sunday 11 May 2008 @ 08:37
[]
Jag fattar inte varför alla blir upprörda nu, ICA Kvantum i Kramfors slutade sälja nikotinprodukter för två år sen, då borde alla ha reagerat…
Toni’s senaste bloggpost.. Jag minns en tid…
Sunday 11 May 2008 @ 13:57
[]
Toni:
Ptja, jag bloggade inte för två år sedan så det _kan_ ju ha med det att göra att jag inte skrev något då.
drf’s senaste bloggpost.. Eventuell ICA-bojkott
Sunday 11 May 2008 @ 14:44
[]
Till viss del så tycker jag att det är rätt så löjligt med borttagandet av cigg på livsmedelsaffärer. I en annan del bryr jag mig inte. Det är alldeles för dyrt att röka cigg som man köpt i sverige. Jag får nästan ångest de dagar jag köper cigg i en mack eller kiosk. Jag är då glad att det finns andra alternativ. Synd är det att de över huvud taget överväger att ta bort cigghyllan, det som då är väst att de kommer med argumentet “ungdomar”.
Går det så långt för ICA så följer jag ditt exempel drf. ICA-kortet hamnar i grillen och jag handlar min mat på Netto eller Willys istället.
*letar febrilt efter en rökande smily*
*blir besviken*
aku’s senaste bloggpost.. sommar, sol och migräntider
Sunday 11 May 2008 @ 19:21
[]
Man kan väl enkelt uttryckt säga att jag inte tycker att det är nån big deal att det blir svårare att få tag i cigg/röka. Allts, jag är inte för att det ska bli svårare, men inte emot heller. Finns andra saker som känns viktigare att engagera sig i.
mymlan’s senaste bloggpost.. inte bara jag
Sunday 11 May 2008 @ 21:11
[]
Jag kan tänka mig att sympatibojkotta, trots att jag inte röker själv längre, och trots att jag ibland kommer på mig själv med att bete mig som en sån där förhatlig ex-rökare. Du vet nog vilken sort jag syftar på. Jag hatar dem själv…
Hur som helst så är det som sagt så jävla dumt att jag kan tänka mig att bojkotta ICA. Och vadå “det är konstigt att sälja ett dödsmedel i livsmedelshandel”? Nån borde ta Fredde i örat och ge honom en guidad tur bland hyllorna på ICA; han kommer att få en chock av hur mycket “dödsmedel” det säljs!
Joshua_Tree’s senaste bloggpost.. Bokenkät
Sunday 11 May 2008 @ 22:28
[]
[...] har gjort ett utspel om att eventuellt upphöra med tobaksförsäljning, och drf svarar med ett utspel om att eventuellt upphöra med ICA-handlande. Jag kan mycket väl tänka mig att [...]
Monday 12 May 2008 @ 00:26
[]
fast för mig handlar det inte om att en rökare sakta dödar sig själv inside out, utan att han/hon också förpestar luften runt omkring. det värsta jag vet är när man står i någon lång kö och så står folk i kön och röker. om ica slutar sälja cigaretter är det ett steg i rätt riktning mot fler rökförbud. heja ica säger jag bara.
olle’s senaste bloggpost.. bring it on home
Monday 12 May 2008 @ 03:41
[]
Rena Diktaturen att en människa ska kunna bestämma vad som är rätt och fel. Förresten skicka Greenpeace in i butiken och låt dom visa vad som är giftigt ohälsosamt dåligt för naturen osv.. så får vi se vad dendära ICA handlaren har kvar att sälja kan se honom stående i sin tomma butik tom på varor & Kunder !
Monday 12 May 2008 @ 07:46
[]
Jag tycker att vi ska förbjuda allt bensindrivet. Det är så jävla äckligt med alla dessa bilister som förpestar luften för oss fotgängare och deras miljöpåverkan ska vi inte tala om! I Stockholm till exempel spyr de ut så mycket skit i luften att barnen blir sjuka. Kan ingen tänka på barnen?
Monday 12 May 2008 @ 09:10
[]
aku:
Mjo det är lite dåligt av mig att inte ha fixat en rökande smiley än, jag ska hålla utkik, det som jag tidigare nämnt också dags att fixa ett nytt smileytema, men jag har inte orkar sätta mig ned och hacka sönder detta för att se till att de gamla smileysarna stannar kvar i sina poster.
EDIT: Åhå, jag tror nog att jag inte behöver göra något alls, när smileyn väl hamnat i kommentaren så lyder den längre inte under pluginens tyglar utan blir en ren bildlänk.
NICE. *leta tema*
Förresten, om det blir tal om icagrillning och vi skulle ta och köra kort-barbeque? Fast då får man väl miljönämnen i hälarna eftersom man eldar plast.
Monday 12 May 2008 @ 09:14
[]
Joshua_Tree skrev:
Mjo jag vet exakt vilket sort det är, det är samma sak som vissa ex-knarkare.
Skönt med ett litet uppslut till ledet, undrar hur man ska få fler personer att haka på så ICA kanske förstår poängen?
Monday 12 May 2008 @ 09:19
[]
olle skrev:
Först och främst är jag fortfarande väldigt skeptisk till hur farligt passiv rökning egentligen är, och utöver det så tycker jag mig ana en klassisk förbudsivrare i dig. Är du en sån som hellre förbjuder något för alla andra människor eftersom just du inte gillar det?
EDIT: Dessutom flyttar normala rökare på sig så att vinddraget fr röken bort så långt som möjligt från alla alla andra, annat är brist på hyfs, och sånt lär man dem genom att säga till. Inte genom att sluta sälja cigg på ICA.
Monday 12 May 2008 @ 10:26
[]
Håller med om att ICA skall fan inte agera förmyndare åt vuxna människor.
Röker inte själv men detta är jävlar i mig urdumt, ingen ickerökare eller anställd drabbas av at man säljer tobak.
Leffe’s senaste bloggpost.. Gry Forssell
Monday 12 May 2008 @ 11:05
[]
drf:
Jaha, det är så det ligger till bland alla emoticoner, då är jag inte lika besviken längre.
Tänkte inte på miljön. men någon form av protest ska vi hitta på, försöka hålla det miljövänligt så att rökarna inte beskylls för att förtöra miljön ännu mer.
aku’s senaste bloggpost.. sommar, sol och migräntider
Monday 12 May 2008 @ 12:47
[]
Liljeholmsbron skrev:
Om vissa får som de vill så kommer det sluta med att varje livsmedelsbutik har omvandlats till ett spannmålslager dit varje medborgare får gå en gång i veckan och utfodras som det boskap de vill få oss till att vara för att få sin ranson i form av en skäppa hö och en skopa havre. Varesig mer eller mindre – Ropen skalla! Lika för alla!
nef’s senaste bloggpost.. frysstress – modell transparens
Monday 12 May 2008 @ 13:50
[]
Det här är så jävla dumt. Samma butik som ska sluta sälja ciggaretter tyckte tydligen inte att snus var ett dugg farligt. Kan det ha nåt med butikschefens prilla á la gigantus kanske?!? Jävla dubbelnolla.
Det här är bara jävla dubbelmoral å värdelöst jävla effektisökeri. Att röka må hända är onyttigt men det är inte samma sak som att knarka. Så att kalla rökare för “knarkare” är inte bara fel, det är jävligt löjligt. (Hanne)
Dessutom tror jag inte att en ynka-pynka Icabutik (eller flåt. 2 med kramfors) gör nån som helst jävla skillnad när vi fortfarande har små kvartersbutiker med NOLL KOLL som säljer till vilken jävla betalande 14-åring som helst!
*gnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnh*
Så jävla dumt.
Nini’s senaste bloggpost.. Senaste fynden
Monday 12 May 2008 @ 15:43
[]
Det här nya bandet gör skitbra musik och tar helt avstånd från musikindustrin. ÄNTLIGEN någon som säger ifrån ordentligt. Ladda deras nya platta gratis på deras sida. Läs deras text om varför de väljer att göra på detta sättet! Det fick iaf mig att hajja till.
Länk:
- http://www.magnacartacartel.com
Music forever!
/ J
Monday 12 May 2008 @ 19:01
[]
[...] kom i dagarna fram att ICA funderar på att sluta sälja cigaretter, vilket fick DrF att ryta till. Sedan utvecklade Enligt Min Humla sina tankar, och i kommentarerna där misslyckades jag med att [...]
Monday 12 May 2008 @ 20:01
[]
Jag har aldrig rökt, jag brukar handla på ICA, och bryr mig i praktiken inte om huruvida det går att köpa cigaretter där (jag köpte ett paket cigaretter på ett långtradarfik en gång när jag var 14 år, men det var till min morbror, som för övrigt befann sig inom synhåll för försäljaren). Räkna alltså inte med vare sig någon sympatibojkott eller plötsliga hurrarop från min sida. Jag kör inte bil heller; betyder det att jag vägrar köpa tidningar och glass på en bensinstation? Icke.
Samtidigt är jag beredd att bojkotta butiker som säljer exemplar av upphovsrättsskyddade verk, då dessa sedan 2005 är veritabla brottsredskap som kan leda till att köparen sätts i fängelse. Jag jämför med stiletter och kaststjärnor. Man borde åtminstone införa 18-årsgräns för köp av musik-CD, och helst skall skivorna förpassas till särskilda skivbutiker där man även kan kontrollera att köparen har nödvändig licens och inte tidigare är straffad. Den som röker riskerar liksom inte fängelsestraff för det, om man nu skall göra någon jämförelse.
Monday 12 May 2008 @ 20:05
[]
nef:
Ja eller hur.
Man kanske skulle ta och börja lobba för ett totalt parfymförbud på krogen och svettmätare vid ingången, bara att vända om hem till duschen om du inte kvalar. Jag mår ju så heeeemskt illa om jag ska sitta där inne och äta min mat och det stinker parfym och nån där borta luktar apsvett. Förresten så borde klubbar förbjudas att spela musik snabbare än 60bpm så att man inte behöver känna det motbjudande oset av svettiga kroppar på dansgolvet, fy för den lede, nej fram för lugna favoriter och tryckare så att inte perspirationen når osmakliga höjder.
“Vadå får man inte dansa något annat än sån här lugn trams här inne? Har ni ingen uteservering med snabbare musik?”
“Jodå min herre, ute på terassen vankas det “CRAZY EVENING” som vanligt på fredagar mellan 21-2230 där vi kickar loss ända upp i 75bpm! Fast glöm inte bort att hyra den svettabsorberande kroppsstrumpan från garderobsansvarige först, det är obligatoriskt, men det vet ju alla redan, tihi.”
För fan. Jag önskar mig tillbaka till vikingatiden.
“GE MIG MITT MJÖD DIN JÄVULENS KRABBSALTARE, RO HIT MED EN ÅKER, EN URHOLKAD TRÄDSTAM OCH LITE FLINTA OCH NÄVER SÅ SKA NI SE EN JÄVEL PÅ ATT FREEBASA, UPP PÅ AXELN KVINNA NU DRAR VI HEM TILL MIG PÅ EFTERFEST OCH OFFRAR GETTER!” *RAAAAAP*
Eller ptja.. ja, nåt i den stilen.
drf’s senaste bloggpost.. Eventuell ICA-bojkott
Monday 12 May 2008 @ 21:21
[]
ICA- Inga Ciggissar Alls
usch…glocal lågt på detta
Monday 12 May 2008 @ 21:25
[]
Ha, ha, ha! Inlägg 42 från dig själv, drf, var kul.
(En reflektion först: Inlägget om kistkrossningen har fått 7 kommentarer, jag skriver nu 43:e kommentaren om detta ICA-cigg-inlägget. Hmmm.
Ja, vissa saker är mer debatt-värdiga än andra. )
Hur kommer bojkottbutikerna att agera när (förr eller senare blir det med all säkerhet så) vanliga affärer får sälja sprit?! Ska dom vägra det också. Nja, där vill dom nog vara med och ha sin del av inkomstkakan. Ska bli intressant att se.
Nini skrev ovan att försäljningsstoppet inte gäller snus. Skoja?!
Monday 12 May 2008 @ 21:30
[]
@Åsa – Snubben som blev intervjuad i nyhetsmorgon (eller va fan det var) svarade inte ens på påståendet att snus också är tobak. Han flinade bara, med sin bautaprilla…
Hallå liksom!?
Nini’s senaste bloggpost.. Senaste fynden
Monday 12 May 2008 @ 22:23
[]
@ Nini – han var hostige…äh fan jag vet inte hur det stavas…gisslan för fan. den prillan hade han inte frivilligt langat in, den hade tagit sin boning i honom. vem vågar svara på frågor om snus när man har en sådan laddning i sig som förmodigen kan skjuta in vågor av nikotin som skulle fått en vanlig tsunami att häpet dra efter andan…
*leta smiley*
Stefan’s senaste bloggpost.. Genom att ta bort…
Monday 12 May 2008 @ 22:42
[]
[...] drf och Joshua_Tree skriver om ett eventuellt upphörande av tobaksförsäljning i ICA-butiker. När jag läser vissa av kommentarerna på herrarnas respektive bloggar fylls jag av maktlös ilska. [...]
Tuesday 13 May 2008 @ 04:13
[]
[...] om det som alla pratar om hos drf just nu. jo, jag måste ropa för att göra mig hörd över allt oväsen som kommer från olika delar av universum. Inte för att kopiera någon, utan för att skicka ett [...]
Tuesday 13 May 2008 @ 10:09
[]
@ Stefan – aaaaaah du tänker så! Ja så var det nog. Högst troligt
Nini’s senaste bloggpost.. Senaste fynden
Tuesday 13 May 2008 @ 13:15
[]
Det kanske inte är så många som dör av tobaken, men jag tror fan det är många som förstör sina liv.
Tuesday 13 May 2008 @ 15:48
[]
Anders Andersson:
Ja musikaffärer är ett otyg, det är ju helt oskyldiga ungdomar som förleds
till ett harem av upphovsrättsfällor och kriminalitet!
Åsa:
Kan ju förvisso ha att göra med att cigaretthyllors vara eller icke vara är
lite enklare och mer förlåtande att tycka till om än något så uppstyltat och
bejakat som begravningstraditioner och religion. ;)
Tuesday 13 May 2008 @ 19:12
[]
Intresssant.
ICA slutar sälja tobak, men börjar sälja nikotintugummi.
Det man förlorar på gungorna tar man igen på karusellen?
(Slutar de sälja snus också? Inklusive nikotinfritt Onico-skit, som fräter sönder tänder?)
Joakim Andersson’s senaste bloggpost.. 222 910 SEK (37 130 USD)
Tuesday 13 May 2008 @ 19:15
[]
Men om du klipper ditt ICA-kort kanske jag skaffar mig ett istället. Jag handlar aldrig på ICA men nu tycker jag att de gör helt rätt. Ansvarstagande kapitalister är det ont om, så sådant bör uppmuntras.
Alla som har blåst tobaksrök på mig under min livstid förtjänar för övrigt att bli bajsade i ansiktet.
Tuesday 13 May 2008 @ 19:29
[]
drf: Japp, det kan du ju för sjutton gubbar ha rätt i naturligtvis… Du är uppenbarligen inte lagd i kistan än i alla fall!
Wednesday 14 May 2008 @ 07:24
[]
Joakim Andersson skrev:
Enligt intervjun som bl.a Nini sett så gäller det eventuella stoppet icke snusprodukter, nej.
Karbid:
Vad i hela den här soppan tycker du kan liknas vid någon form av ansvarstagande? Det är ju i princip förmynderi din idiot.
Men ja, alla som avsiktligt blåser rök på andra okända människor förtjänar en bajskorv på ögat.
Sunday 18 May 2008 @ 20:30
[]
Ja det där var ju en mental härdsmälta av fläskig kaliber… Nu tycker jag iofs verkligen inte att man ska nonchalera rökningens ganska taskiga inverkan på kroppen (och nu menar jag alltså inte bara den ökade risken för lungcancer), men förihelvete liksom. Det säljs gräsligt mycket cancer- och i allmänhet sjukdomsframkallande varor på varenda ICA (kött, järntabletter, salt, sojasås, osv osv osv osv), så ska man förbjuda allt “farligt” så blir det inte många varor kvar på hyllorna (OCH DÅ LÄR JU FOLK DRABBAS AV BRISTSJUKDOMAR ISTÄLLET).
Tänk om folk själva kunde moderera sitt intag av föda?
drKotte’s senaste bloggpost.. Pudlar och andra djur
Sunday 18 May 2008 @ 22:23
[]
drKotte:
Nej men det kan vi förstås inte, vi är ju dumma i huvudet allihop och behöver en samhällsförälder för att hjälpa oss med beslut. Grrrr.
Wednesday 21 May 2008 @ 12:29
[]
Jag är tacksam för alla rökförbud som införs över hela världen. Jag är själv rökallergiker och har inte valt att bli detta.
Wednesday 21 May 2008 @ 13:24
[]
ajuste, de ska sluta att sälja öl också när de ändå håller på. tänk vilka effekter på hälsan alkohol har, hur många brott som begås på fyllan (även mot såna som inte är alkoholpåverkade) och sist, men absolut inte minst hur många familjer och barn som krossas. Det är det minsta Ica kan göra om de nu vill leka moralens väktare.
Wednesday 21 May 2008 @ 17:44
[]
Sverigedemokraten skrev:
Nej men det är inte mitt fel att du är född defekt heller? Måndagsexemplar.